Sv: Fotografering vid tävling
+ er andra
Kul att läsa hur andra tänker! Jag har själv aldrig, innan idag, reflekterat över att det skulle vara ett problem att fota och använda blixt vid tävling.
När jag har tävlat själv så har jag aldrig tänkt på när någon fotat och använt blixt och de hästar jag har ridit har heller ej brytt sig om det. Ja, möjligtvis om de skulle ha hängt över sargkanten...
Men idag var jag och tittade på en vän som tävlade, en lokal Lb i ridhus. Jag fotade under hennes ritt och ett till ekipage efter det (som jag ej känner, men det var en grymt fin häst! (hingst, som jag kan tänka mig kommer att visas på bruksprov framöver. Eller ja, jag skulle gärna vilja se honom där
))
Sedan blev det inte mycket mer fotande dock, eftesom en utav arragörerna kom fram och sa att jag inte fick lov att använda blixt under ritterna. Jag sa okey och la ner mitt fotande. Sen började jag fundera på varför?
Jag upplevde inte att jag störde på något sätt, satt stilla, tyst och fotade diskret tyckte jag. Och ingen utav de som jag fotade såg ut att reagera det minsta på blixten, då hade jag givetvis låtit bli.
Jag tycker att det är trist att det har blivit så hyss pyss på dressyrläktaren, ingen vågar applådera, på vissa ställen så låser de dörrarna för att ingen ska kunna gå ut och in och nu; nytt i min värld, ingen blixt...