Fotograf - Pris?

Tingeling

Trådstartare
Vad skulle ni vara villiga att betala för en fotosession av er häst? Låt oss säga att en fotograf kommer till ditt stall och tar en massa "modellbilder" på dig och din häst. När mina barn var små, gick jag några gånger till ateljé för att få fina bilder på dem. Tänker mig något åt det hållet, fast ute i vacker miljö. Vad kan det vara värt?
 
Jag har tyvärr inga prisuppgifter att komma med men min tanke är att det skiljer sig väldigt mycket beroende på vem fotografen är. En proffsfotograf med ett välfyllt, fint portfolio har självklart en mycket högre prislista än Stina 15 år, hobbyfotograf.
 
Jag har inför framtiden "valt ut" (Vaddå man måste ju planera för fina bilder. :angel:) en underbart duktig fotograf när jag vill ha bilder tagna på mitt Troll.

Hon tar 1600 kr (+reseersättning) för en och en halv timmas fotografering och 20 högupplösta bilder. Helt klart värt det!
 
Beror på om denne är amatör eller proffs. Proffs typ 3000 och amatör kanske Max 1000? Beror helt på vad man får för pengarna. Kvalité, antal bilder, etc
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 043
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 394
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 845
Senast: Fibusen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Avels fråga
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp