Fotoalbum!

A

Arsozah

Jag skulle vilja ha ett snyggare fotoalbum på min hemsida. Skulle någon kunna ge mig tips och råd!? Har ingen aning om hur jag kan hitta/göra det... Jag vill typ att man ska kunna se bilderna bredvid varandra i miniatyr för att sedan kunna förstora bilderna och i den förstoringen ska man kunna bläddra bild oxå...
Förstår ni hur jag menar, på ett ungefär!?

Skulle någon kunna hjälpa mig? :) Jag skriver antingen mina koder själv men tar även lite hjälp av frontpage... Frontpage har ju redan inlagda fotoalbum som man kan fixa men jag får det inte att funka. Det vill inte visa sig på webläsaren.
 
Sv: Fotoalbum!

jag vet attt photoshop har ngt snabbverktyg där den fixar storlekar och allt i ett snabbt klick.. men eftersom att vi har griniga moderatorer :angel: syftar itne på någon speciell så lägger ja inte upp ngn länk för att visa vad ja menar
 
Sv: Fotoalbum!

Onödigt påhopp på moderatorer som sköter sitt åtagande.

Anna-Karin, inte moderator här.
 
Sv: Fotoalbum!

herreguud... varför kan ni moderatorer inte ha lite humor för?
och sluta posta onödiga inlägg?
jag tror inte att ditt inlägg hjälper trådskaparen ngt ;)
 
Sv: Fotoalbum!

testa acdsee, finns billigt på dustin., har ett verktyg för att skapa hela gallerier av mappar. med indexfiler och så.
 
Sv: Fotoalbum!

Baka_kun skrev:
testa acdsee, finns billigt på dustin., har ett verktyg för att skapa hela gallerier av mappar. med indexfiler och så.
Hmm finns d inge lättare sätt? :crazy:
 
Sv: Fotoalbum!

Finns en hel del program som är gratis men vet inte om de är lätta så hittar du inget så får jag tipsa dig om några.
 
Sv: Fotoalbum!

I Frontpage kan du göra miniatyrbilder och länka dem till de stora. Då infogar du den stora iblden där du vill ah den lilla, väljer att göra om den till en miniatyr (minns inte exakt hur det ser ut) och länkar sedan till den större, du får då skapa en ny sida åt den. Om det är det som inte funkar så kan du göra en miniatyrbild själv av varje foto, med lite tid och tålamod så går det ju.

Sen på den nya sidan lägger du in en länk till nästa (ex. både framåt och bakåt och tillbaka till miniatyrbilderna) så att du kan bläddra enkelt.
 
Sv: Fotoalbum!

Nää inte så krånglig men jag jag tror att den kräver JAVA installerat på burken för programmet, inte sen när du lägger upp albumet så krävs det inte JAVA
 
Sv: Fotoalbum!

Typ något så men det blir rätt såg segt att ladda om man har många och stora bilder :)
 
Sv: Fotoalbum!

Jag använder också JAlbum. Tycker att det fungerar bra, ju mer man använder desto mer finesser lär man sig :). (Har dock vart ganska slö och brukar använda samma skin, sambon mixtrar lite med bakgrunder och så).

Mvh Cissi (Som också har ACDSee, dock till annat än album, JAlbum är bra iochmed att det är så snabbt och lättanvänt)
 
Sv: Fotoalbum!

det går ju att andvända photoshop o sen andvända dreamweaver som då är ett snabbkodningsprogram, om du tex gör en sida i PS o så har du alla bilder där i miniatyrer sen kan du göra i DW att du delar upp dom i olika ramar o när man tex klickar på en ram där det är en bild inuti så kommer den bilden upp i ett stort format:p någon som förstår vad jag menar? för det är ganska enkelt
 
Sv: Fotoalbum!

Jo det blir ju det, jag brukar ha ca 22 bilder på 1 sida, det ligger då 22 stora bilder och 44 små, 1 i färg och 1 i gråskala. Men så segt tycker jag inte att det går, och då sitter jag på bara 2 Mbit bredband.
 
Sv: Fotoalbum!

Japp och jag har för närvaro bara 0,5 Mbit som är väldigt vanligt på "landet"

Enda nackdelen med ditt script är att bilderna måste laddas i förväg så innan allt fungerar så måste man kanske vänta lite.

Fördelen är att man ser det sen när man drar datormusen över :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 724
Senast: fejko
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 006
Senast: Anonym_85
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 962
Senast: Vallmo
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 428
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp