Foto/motivtapet, svårt?

lady_vip

Trådstartare
Hittade för säkert ett år sen en motivtapet som jag väldigt gärna skulle vilja ha i sovrummet.

Den är ca 2 x 2,5 meter och hade passat så enormt bra på just en vägg... Men frågan är, hur svårt är det att få upp en sån..? Jag kan ju sätta väv, men tapet har jag aldrig testat och denna är ju viktigt att få rätt.

Vad tror ni, om man är händig och ganska pillig, fixar man det då?

Sv: Foto/motivtapet, svårt?

Tapeten

Wings-281.jpg

Jag har ju aldrig använt fototapet men jag förstår ju att det är viktigt att få till det bra om det ska bli snyggt.

Tänkte bara dela med mig av min pojkväns tankar. Det var första gången han skulle tapetsera, jag har ju gjort det förut, men det var ett tag sedan. Efter utfört jobb och med mycket bra resultat säger han att det var ju inte alls svårt, roligt dessutom.

Nu ska vi tapetsera nästa rum, så fort tapeterna kommer. Det blir storblommigt och avancerad mönsterpassning. Men ger man sig attan på något brukar det bli bra. Det kan ju inte bli värre än att det går att göra om. Kör i vind!

Visst är den fin!!

Min fd var dock här igår och tyckte inte att jag skulle sätta upp den, framtida köpare kanske inte skulle gilla den. Men ju mer jag tänker på det, desto mer stör det mig, framtida köpare ska ju inte avgöra vad jag sätter på väggen :confused:

Nä, jag ger mig ut på tapetjakt!

Kör på den och bry dig inte om vad han säger! Den är ju urläcker!
Framtida köpare kan väl tapetsera över den eller något om de nu stör sig på den. Fast varför skulle de störa sig på den? Den ger ju rummet mer personlighet!

Om man är händig och piffig klarar man det galant! Jag tapetserade för första gången när vi köpte vår lägenhet (tapetserade om hela lägenheten). Fototapeten var inte så svår, det svåra med att tapetsera är ju när det är fönster, dörrar och vinklar, vilket man sällan har på den vägg man sätter upp fototapet ;)

Min fd var dock här igår och tyckte inte att jag skulle sätta upp den, framtida köpare kanske inte skulle gilla den. Men ju mer jag tänker på det, desto mer stör det mig, framtida köpare ska ju inte avgöra vad jag sätter på väggen :confused:

Jag tror att han har rätt faktiskt. Men jag tror inte att någon skulle undvika att köpa en lägenhet för en tapet. Så svårt är det inte att tapetsera om. Dessutom kan du göra det inför försäljning om det nu skulle vara så himla viktigt.
Så jag tycker ändå att du ska köpa tapeten :D

Visst är den fin!!

Nä, jag ger mig ut på tapetjakt!

Så mycket avskräcker inte en tapet! Det är så lätt att tapetsera om så det kommer knappast att avgöra något för en framtida köpare. Skulle du få för dig att måla fönsterfodren lila eller kakla badrummet snorgrönt och knallorange däremot så är det kanske mer befogat att göra en analys av vad framtida köpare kan tänkas tycka. ;)

Det viktigaste är väl dessutom att du trivs i lägenheten under tiden som du bor där, så får du väl i värsta fall göra en liten neutralisering innan ev försäljning sen i framtiden.

Lägg gärna ut bilder på resultatet sen! :)

Vi satte upp en 'fototapet' (fast det var inget foto utan ett mönster). Och det gick jättebra, tapeter av bra kvalitet är så mycket enklare än de av sämre ;). Måla underlaget i typ samma som bakgrundsfärgen (i vårt fall målade vi svart) så ev glipor inte lyser i annan färg.

Jag tror de flesta köpare skulle tycka det var en fin tapet, och vad jag vet känner jag inte till någon som inte köpt ett boende på grund av EN tapet. Go for it !

Tur att ni peppar mig!

Tror att den har utgått (varför? den är ju superfin!) så jag ska försöka skaka fram den på nåt sätt... Sen så jäklar!

Har du inte tapetserat förr tycker jag inte du ska ge dig på en fototapet. Jag har tapetserat åtskilliga rum många ggr med diverse olika tapeter men när det var dags för en fototapet var det inte roligt. När den blir fuktig blir den ordentligt ömtålig och eftersom våderna är ganska stora så är det inte helt enkelt att få den på rätt plats med detsamma. Den går lätt sönder.
Kanske det finns fler att välja på nu..det här var för ca 2 år sen. Ifall du ska göra det själv så kolla upp kvaliten på papperet innan du sätter fart.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 686
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30