Fotbollsföräldrar hitåt

Sjalen

Trådstartare
Hur får ni tränare - speciellt till tjejlagen i klubben? Är barnen med i en toppenklubb med massa stöd och gräsplaner eller tvärtom?

Själv sliter jag med att inte kunna något mer än det mest elementära om fotboll (någon allsvensk match här och där i livet och VM på TV) men att ändå vara aktiv i dotterns klubb där vi ständigt letar tränare. Åh så jag önskar att jag kunde köpa in någon. Skulle betala själv snart!

Sv: Fotbollsföräldrar hitåt

Har barn av olika kön, båda har spelat/spelar fotboll i samma klubb. Klubben är av kvartersvarianten men lyckas ofta rätt bra i serier/cuper. Ingen gräsplan än så länge, men kommunen har nu bestämt att en sådan ska det blir på klubbens hemmaplan.

Barnens pappa har tränat båda lagen, jag tror att de flesta lagen löser tränarfrågan inom laget.

Jag tränade yngre tjejer när jag var i 17-18 års åldern.. Tyvärr satte skola och egen satsning stopp, men flera yngre tjejer i damlaget tränar fortfarande småtjejer.
Både nyttigt och kul + att det gav en liten extraslant.

Är det äldre och satsande lag kan det vara värt att höra med ex idrottslärarstudenter, det ses ofta som en merit att ha lett ett lag..

Är det äldre och satsande lag kan det vara värt att höra med ex idrottslärarstudenter, det ses ofta som en merit att ha lett ett lag..

Ja det kanske kan vara något! :idea: :bow:

Igår hade vi föräldramöte och en pappa som har någorlunda erfarenhet erbjöd sig att ta laget ett halvår men bara som en mer "stabil" lösning tills vi hittar något mer långsiktigt.

Två nya tjejer anmälde sig igår också från en klubb som lagt ner sina yngre tjejlag så det blev rena lottovinsten! :banana:

Men tänk att tjejfotboll ska vara så hopplöst. Så fort man säger att det är ett tjejlag man söker till så backar alla ur. :(

Kolla med Malmö fotbollsförbund, det finns tränarkurser att gå om man nu vill!

Vår klubb har varje år fotbollslekis för 6-7 åringar. Där talar klubben alltid om att ska det bli något lag så är det upp till föräldrar att ordna fram tränare/lagledare. Hitills har det fungerat...

Kolla med Malmö fotbollsförbund, det finns tränarkurser att gå om man nu vill!

Vår klubb har varje år fotbollslekis för 6-7 åringar. Där talar klubben alltid om att ska det bli något lag så är det upp till föräldrar att ordna fram tränare/lagledare. Hitills har det fungerat...

Jo vi har kurser att gå men jag själv är ju redan lagledare så för mig är det inte aktuellt (det krävs ändå att någon håller i den biten också ju och lämnar in dispansansökningar, kallar till match och föräldramöten, fixar vår cafévecka, ser till så vi har matchmaterial och allt annat tröstande och plockande jag gör). Jag tycker dessutom att det är konstigt att ingen som är riktigt intresserad av fotboll kan göra det bland föräldrarna. Själv är jag ju hästmänniska och gör det här p.g.a. att jag vill engagera mig i min dotters fritid. Inte för någon fotbollskärlek.

Jag menade inte att du skulle gå;). Men visst är det konstigt att det alltid är lika svårt att få föräldrar att ställa upp som tränare/lagledare?

Jag tränade två tjejlag när jag va runt 23-24. Lagen hittade jag genom anslagstavlan på Stockholms FF, på deras hemsida finns det en "tavla" där det finns annonser.

Kanske Malmö har ngt liknande?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Relationer Långt vädringsinlägg: Min relation med min pojkvän & särbo borde vara perfekt, vi matchar varandra så otroligt bra i åsikter, har...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
25 522
Senast: Amha
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 391
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV