Fota på tävling i närheten av Sthlm?

Sv: Fota på tävling i närheten av Sthlm?

Ah, nån med lite begrepp om geografi
0009.gif

:D

Eken (norrköping) 90 och 100 31 augusti.

Waxholm 90 13-14 september.

Ryttis 90 och 100 20-21 september.
Botkyrka 90 och * 27-28 september.

Edit: såg nu att det var fyra helger i rad.. typiskt. Men jag åker på iaf 2.

Dessa kommer jag förmodligen att åka på om allt rullar på som det ska. Rider 90 men annars tänkte jag försöka rida debutant på ryttis.
Jag o pållen gillar alltid o va med på kort! :idea: Har en krallig fux med bläs, heter Yawarro.

*liten trådkapning* Vad tycker ni andra om ryttis lättbana? Förra året tyckte jag att den verkade fin och inte alltför svår, stämmer?

Och usch så dumt av mig att totalt glömma bort enköpings tävlingar och låter hästen lalla runt på betet ett par veckor för mycket! :angel: När det ändå är så lite tävlingar.. Men men!
Idag sätter vi igång igen!

Senast ändrad:

*liten trådkapning* Vad tycker ni andra om ryttis lättbana? Förra året tyckte jag att den verkade fin och inte alltför svår, stämmer?

Jag tycker ryttis bana är enkel, de gillar att ställa ut lite stora lådor och nåt bord och spetsen är väl på max men tekniskt svår eller tittig är den inte.

Håller med LenaH om ryttis bana. Trevlig bana att rida på :) (ljusa minnen av min första lättklassvinst ;))
Attans att de har flyttat tävlingarna i år :mad:

Jag tycker ryttis bana är enkel, de gillar att ställa ut lite stora lådor och nåt bord och spetsen är väl på max men tekniskt svår eller tittig är den inte.

Just ja, vet vilken spets du menar. Mins att min tränare nämde att hon tyckte den hörde hemma i enstjärnig klass istället.. ;)
Men då blir det nog en bra bana för mig att debutera på. Jag har ridit där några gånger och hästen har sett många av hindren.

PF, jag fick min första placering i debutant på Ryttis så jag har också bra minnen därifrån! :)

Som sagt synd att de flyttade tävlingen och tråkigt att det ska behöva krocka med Upplands- Västmanlands tävling.

Och förresten, angående att jag har fått ihop fyra tävlingar i rad, är det ok att åka på tre av dem om hästen är i kondition och man låter den återhämta sig med lugnare ridning mellan varje? Eller bör man tävla max varannan vecka? Är ju låga klasser jag kommer rida, debutant/lätt.

Senast ändrad:

Jag tycker att om hästen känns bra är det bara att köra på, särsk i såpass låga klasser. Det går ju alltid att stryka sig om det inte plötsligt inte skulle kännas bra. Tyvärr gäller det ju att ta vara på alla tävlingstillfällen som ges innan säsongen är över...

Jag tycker att om hästen känns bra är det bara att köra på, särsk i såpass låga klasser. Det går ju alltid att stryka sig om det inte plötsligt inte skulle kännas bra. Tyvärr gäller det ju att ta vara på alla tävlingstillfällen som ges innan säsongen är över...

Jo det är ju det som är det tråkiga. Är ju bara augusti/september nu kvar. Så Jag rider nog så många som känns bra och sen får han ta det lite lugnare en period efter när tävlingsäsongen är slut.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 599
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 312
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 350
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar