Fosterrörelser, juverfråga?

millus

Trådstartare
När kan man känna fosterrörelser på ett dräktigt sto, och i såfall, vart känner man dem bäst?

När börjar juvret fylla i normalt sett?

Sv: Fosterrörelser, juverfråga?

Hej! Jag skrev och frågade samma sak för några måander sen. Av erfarenhet sedan dess så var det så här för mina. Sto nr 1 kände man sparkar i ca 7- 8 månaden. Sto nr är dräktig och bör föla inom en månad men har inte känt något. Ser på henne att hon är dräktig och magen har olika form varjegång jag går ut i hagen så den borde vara vid liv.

Man känner fostret bäst i virveln efter bröstkorgens slut. Speciellt när stoet dricker vatten.

Sto nr 1 började fylla juvret 1 månad innan men jag har sett i andra trådar att den kan variera väldigt, plus eller minus.

Sv: Fosterrörelser, juverfråga?

Andra stoet kände/såg jag inte rörelser på förrän idag!!! Sista månaden i dräktigheten...:banana:

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
730
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 514
Senast: Derivata
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: vilde
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 845
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V