Fosterförsäkra från 45 dgr?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zania
  • Startdatum Startdatum
Z

Zania

Jag har hört att det ska finnas något bolag där man kan teckna en fosterförsäkring redan vid 45 dygn. Jag har trots en del tittande på nätet inte hittat nåt. Så jag tänkte höra här om ni vet?

Sv: Fosterförsäkra från 45 dgr?

Hos Agria kan du försäkra efter 45 dagar :)

Ok, är du säker? På deras hemsida står nämligen följande:
"14. Agria Foster och föl
Agria Foster- och föl är en tilläggsförsäkring till Agria Maximal, Agria Avel, Agria Racing, Agria Begränsad samt Agria Katastrof och kan tecknas för sto som betäckts i åldern tre till arton år. Försäkringen kan tecknas tidigast 90 dagar efter senaste betäckningsdatum".

Jag blir också lite förvånad. Är du säker?
I så fall har Agria nya regler from i år.
Jag har Agria och tog en foster/föl-försäkring förra året på mitt sto. Jag har ju alltid hört att man kan ta det from dygn 90 men jag ringde och kollade med Agria för säkerhets skull. Och det var tur det. För de godkännde inte en dräktighetsundersökning gjord dygn 90 utan först dygn 91!!!
De var mycket petiga på det dygnet. Så jag fick ringa veterinären och boka om tiden till 2 dagar senare för säkerhets skull (då 92 dygn).

Splittan här på Buke tecknade efter UL på 54 dygn men det kan nog stämma att det är nytt för i år och alla ombud verkar inte veta de nya reglerna så stå på er!!

Zania skrev:
Ok, är du säker? På deras hemsida står nämligen följande:
"14. Agria Foster och föl
Agria Foster- och föl är en tilläggsförsäkring till Agria Maximal, Agria Avel, Agria Racing, Agria Begränsad samt Agria Katastrof och kan tecknas för sto som betäckts i åldern tre till arton år. Försäkringen kan tecknas tidigast 90 dagar efter senaste betäckningsdatum".
Det måste vara de gamla villkoren som de ej har uppdaterat på hemsidan..

Hakar på o frågar om nån vet något om Folksams villkor o om även dom har nya regler för de senaste villkoren på hemsidan är från 2003 :smirk:

Jag har fosterförsäkrat hos Agria från dygn 50 i år och vet att de fosterförsäkrar från dygn 45 f r o m i år. Dom har inte uppdaterat hemsidan.

Det går att försäkra hos Agria från dygn 45. Men att försäkra en fölunge för 50' (inte så vanligt kanske men iaf) skulle kostas 10 papp :eek:.

Japp...den är inte billig. Premien är ju 20% av värdet...vettigast är väl enligt min mening att ta ett värde som täcker de kostnader man lagt ut, så attmna iaf kan göra en ny betäckning om det skulle vara ngt som går galet.
Jag tecknade foster och föl på dygn 56, det var den 12 Juli, har fortfarande inte fått några papper på den....börjar bli lite orolig!
Först fick jag också veta att det var från dygn 90 men sen visade det sig att de har ändrat det från i år, ombuden verkar tyvärr inte ha stenkoll på det så stå på er om ni ska teckna den för jag fick ringa runt en massa innan det var ok att teckna den.

Hej Ursäkta att jag inte svarat, men jag har varit bortrest. :smirk:
Jag ringde mitt Agriaombud strax innan resan och hon sa att det kunde man göra.
Mitt sto var på 30 dagen så det var bara att ringa efter 45 dagar.
Man får väl anta att dom kan sina egna regler. Skall ringa i morgon.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 500
Senast: ildiko
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 624
Senast: lizzie
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka