Förvaring i dusch

grodan21

Trådstartare
Flyttade in i min lägenhet i januari och håller på att bli galen på att behöva ha schampo flaskor på golvet. Så jag undrar om det går att sätta upp såna hyllor med sugproppar och att de inte riskerar att ramla ner? Förut var det en större dusch och man kunde hänga en likande hylla på dusch stången. Eller har ni något annat bra tips? Duschen är liten.

Sv: Förvaring i dusch

Sugproppar suger..... Funkar inte alls i vår dusch. Har några över handfatet och dom sitter på blankt kakel. Funkar sisådär där. Har typ tvål, handkräm och liknande i dom.
Har i vår dusch korgar med krokar som vi kan hänga på en stång till ett duschdraperi eller som vi har en duschkabin...

Jag hade extremt liten duschplats i lägenheten. Hade en Alessiliknande korg med handtag (som en bärkorg) av metall. Den var fylld med balsam, tvättsvamp och andra attiraljer. Bara att ta med sig in i duschen när det var dax. Inget som trillade omkring eller trillade ner.

Såg ut ungefär så här
da64c96f779ba729ac55de00f7bd2791.jpg

Vi använder korg med sugkoppar och tycker det fungerar bra. Det gäller att köpa proppar som inte råkat bli knöckliga-de måste vara helt släta för att sitta uppe. Jag trycker till dem några gånger i månaden. Det har hänt några gånger att de åkt i golvet, men inget har skadats.

Vi har en korg som hängs upp som en galge, väldigt enkelt och funkar bra så länge man inte har allt för mycket i korgen.

Sugkoppar (stora) funkar om kaklet är rent när man trycker fast dem och sen får man trycka till dem ibland/ofta.

Jag har sett i några kataloger att det finns hyllor på stång som fästs mellan tak och golv (utan skruv etc).

Mamma har en sån och det är jätte smidigt, men jag har ingen stans där den går att hänga.

Sugkoppar (stora) funkar om kaklet är rent när man trycker fast dem och sen får man trycka till dem ibland/ofta.

Jag har sett i några kataloger att det finns hyllor på stång som fästs mellan tak och golv (utan skruv etc).

Någon som vet hur det funkar med sugpropar på våtrumstapet? Har inte kakel.:(

Någon sån hylla måste vara väldigt smidigt, men sätter jag något sånt i duschen kommer inte jag inte få plats. Slår redan armarna i väggen.....

Liknande trådar

Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter...
2
Svar
21
· Visningar
772
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 107
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka