Förvaring för mössor, vanatar osv

Mirre

Trådstartare
Hur har ni löst det?
Vi måste ha något bättre än vi har nu, allt i en enda hög på hatthyllan:crazy:

Sv: Förvaring för mössor, vanatar osv

Köp några fina lådor och ställ på den!
Och så sätter du fina etiketter på så har du en låda för vantar, en för mössor etc.
Då slipper ni röran.

En påshylla sväljer mycket:

pshylla.jpg

(fast nu är vår ändå full så vi behöver mer förvaring... :grin:)

Det var ju en smart ide förstås:idea:

Gandalf: var har ni hittat den där?

Vi har klätt en mindre kartong med fint papper som vi har står på golvet innanför dörren med mössor och vantar. Skulle behöva ha en till med stallvantar/mössor för just nu är det lite mixat. Men mycket smidigt, hundra gånger lättare än hatthyllan!

Gandalf: var har ni hittat den där?
Den är från Norrgavel, ganska dyr men väldigt väldigt bra. Det finns ju billiga kopior på Ikea och andra ställen, inte lika fina (tycker jag) och oftast inte lika rymliga men i alla fall.

Vi har vars en vit mindre korg uppe på hatthyllan där vi förvarar de mörros och vantar som anvönds mest. Övriga befinner sig i respektive garderob. Ser ingen anledning till att ha överdrivet mycket framme.
Ha överseende, denna bild är stökig, men ni ser iaf hur vi har löst det =)

2009-01-17+028.jpg

Vi har vars en vit mindre korg uppe på hatthyllan där vi förvarar de mörros och vantar som anvönds mest. Övriga befinner sig i respektive garderob. Ser ingen anledning till att ha överdrivet mycket framme.
Ha överseende, denna bild är stökig, men ni ser iaf hur vi har löst det =)

2009-01-17+028.jpg

Jag använder min skoförvaring från Ikea Trones till mössor och vantar. (De där vita skoförvaringen som syns intill dörren Hos Armani) De är kanon att även stoppa mössor och vantar i. Varje familjemedlem kan få sin egen låda så att blir det lättare att hitta sina egna saker.

63276_PE170752_S4.jpg

Jag använder min skoförvaring från Ikea Trones till mössor och vantar. (De där vita skoförvaringen som syns intill dörren Hos Armani) De är kanon att även stoppa mössor och vantar i. Varje familjemedlem kan få sin egen låda så att blir det lättare att hitta sina egna saker.

63276_PE170752_S4.jpg

Helt korrekt, de är fantastiska till även sådant!

63276_PE170752_S4.jpg

Såna har jag på väggen i sadelkammaren! Perfekta att ha tex flaskor med linimint, läderolja etc i.

Samt diverse smågrejor som tex påsar med isolatorer.

Tror jag har en tre eller fyra uppsatta därinne ( passade på att köpa vid ett tillfälle som de hade nedsatt pris).

/KT

index2005.asp

En sån skulle jag nog ha..eller så skulle jag hänga en annan korg själv på en krok på väggen.

Beror ju på hur mycket plats man har i hallen. När våra barn, 4 st, var små hade vi en hög smal byrå i hallen, minsta barnet hade nedersta lådan osv. Alla fick varsin låda, vi vuxna överst, till nycklar, solglasögon och allt annat man vill ha i hallen. Fungerade jättebra!

Jag har två korgar på hatthyllan som Armani__ fast större. En med sjalar, mössor, vantar, paraplyn och en med mina ridkläder i. Vi delade upp det så sambons halsdukar inte skulle lukta häst :p
Allt som är rent ligger i byrån i sovrummet och på sommaren brukar jag lägga det i en låda och bära ner det till förrådet.

*kl* Jag har också vita Trones skåp för vant-förvaring. Ett skåp där och sedan två uppmonterade på insidan av garderobsdörren. Funkar kanon!

Jag har också Trones förvaring
25917697.jpg

De på golvet har jag skor i och de på väggen har jag vantar o mössor.
Har fler på andra sidan också- till skor och hundsaker...
Tror jag har åtminstonde 12 st i huset. Helt perfekta!!!

Dessutom ett par stycken inne i en gardrob. Helt perfekt... Smart ide att skriva upp- nu vet jag vad jag ska göra sen ;)

Köpte två korgar på Ikea där jag har mina vantar och så.

21033_PE106057_S3.jpg

26209006.jpg

Vi har en svart cykelkorg som är upphängd på elementet i hallen:crazy:. Den tar lite mkt plats men skulle behöva utökas med en till. Bra för alla vantar och mössor torkar fort.

Helt korrekt, de är fantastiska till även sådant!

De är även utmärkta till att förvara mappar, skissblock och liknande i, mycket enklare att hitta i än vanliga hurtslådor där mappar, block och papper ligger staplat på varandra. Men när jag blir stor :angel: ska jag skaffa mig ett ordentligt hängmappsskåp...

Liknande trådar

Samhälle Här tömmer dom komposten varannan vecka, och brännbart var fjärde vecka. Det har alltid varit full tunna efter fyra veckor, men det har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 183
Senast: Magnum
·
Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
545
Senast: pepp
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Är på gång med att försöka bygga om mitt kök, och funderar mycket på hur jag borde göra kring spis/ugn. Köper jag en klassisk spis, är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 021
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar