Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, detta undrar jag också! Jag förvarar kaffe i en burk i rumstemperatur. Men jag vet att mamma alltid bara har hällt upp lite i en burk som hon har framme och förvarar resten i kylskåpet. Pappa har allt i rumstemperatur Jag har testat att ha i kylskåpet men märkte ingen skillnad... såg dessutom för någon dag sedan att det står på kaffepaketet att kaffet smakar bäst om det används inom 10 dagar från det att man öppnar det, något sådant har jag inte heller reagerat på. Använder oftast inte upp mitt kaffe inom 10 dagar. Jag kör på bryggkaffe kan tilläggas.
Däremot vet jag att det på paket till kaffebönor står specifikt att dom ska förvaras i kylskåp om förpackningen är öppnad. Jag tror att dom har ganska kort hållbarhet i rumstemperatur.
Haha, nu fick du kanske inte ett särskilt bra svar, men du vet iallafall att du inte är ensam om att undra
Jag fick nu i veckan lära mig att man även kan frysa kaffe för absolut bästa hållbarhet. Det fryser inte ens ihop till en klump, jag trodde det var ett skämt tills jag själv fick känna titta .
Annars är kaffe en färskvara.
Jag har inte hört att de jag bjutt på kaffe klagat på att det är gammalt, dricker inte kaffe själv.
Opsi...förlåt! Haha!Som att jag inte hade nog med bryderier över min kaffeförvaring
Mamma brukar vara rak på sak och säga om hon inte tycker det smakar bra. Så i mitt fall funkar det.Fast det är väl få som klagar när man blir bjuden, om man inte bjuder hem ovänner?
Fast det är väl få som klagar när man blir bjuden, om man inte bjuder hem ovänner?
Originalförpackning , väl tillsluten , mörkt och svalt gärna i kylen säger herr Löfberg.
http://www.lofbergs.se/om-kaffe/fragor-och-svar/hur-ska-man-forvara-kaffe/