Förväntningar på fritids?

A

Annika_38

Vad har ni som föräldrar för förväntningar på fritids?
Har era fritids en bra verksamhet? Får ni information om barnens sociala utveckling osv? Medverkar någon från fritids på skolans utvecklingssamtal?
Hur tycker ni att era fritids fungerar? Vad är bra/dåligt?
Många frågor, men skriv och berätta!

Sv: Förväntningar på fritids?

Ingen info ges, ingen från fritids är med och jag förväntar mig bara att hon får frukost och mellanmål och att nån tittar till henne tyvärr.
Men med nära 80 barn inskrivna på en yta av kanske max 100kvadrat så blir det inte mer:(
För många barn, för lite enskild tid och för lite info. Jag är ju strax färdig lärare så jag frågar och ifrågasätter men det hjälper ju inte mycket.

Nu går dottern egentligen bara en timme om dagen, förutom under loven, det är ibland hon får lov att gå lite längre men det är väldigt sällan. Men jag är nöjd med fritis, det enda jag har att klaga på är att de inte låter henne komma in på morgonen, eller någon som kommer med första bussen eftersom de säger sig vara på väg ut då, jag anser att det borde gå att hitta bättre lösningar på morgonen, men nu har dottern bytt kapprum så nu kan hon ändå gå in och sätta sig i värmen istället för att stå ute och frysa i 45 min innan skolan börjar. Det bästa vore ju om fritis/skolan kunde ge barnen som kommer så tidigt med skolbussen frukost, för det är en kamp varje morgon att få henne att äta något. Ibland får hon ta med sig en smörgås men det är ju inte heller helt ultimat...

Den socialutvecklingen pratar vi om på utvecklingssamtalen men det är ju fröken som håller i det, och fritis får skriva ner om det är något särskilt, jag antar att om det är några problem så finns det någon från fritis med på utvecklingssamtalen oxå. Fritisfröknarna finns ju med ute i skolan under "dagtid" så de är ju väldigt integrerade. Tex har en av fröknarna gympa med en del av klasserna, en annan är resurs i de äldre klasserna och har bild i någon klass.