Sv: Förväntningar på fritids?
Nu går dottern egentligen bara en timme om dagen, förutom under loven, det är ibland hon får lov att gå lite längre men det är väldigt sällan. Men jag är nöjd med fritis, det enda jag har att klaga på är att de inte låter henne komma in på morgonen, eller någon som kommer med första bussen eftersom de säger sig vara på väg ut då, jag anser att det borde gå att hitta bättre lösningar på morgonen, men nu har dottern bytt kapprum så nu kan hon ändå gå in och sätta sig i värmen istället för att stå ute och frysa i 45 min innan skolan börjar. Det bästa vore ju om fritis/skolan kunde ge barnen som kommer så tidigt med skolbussen frukost, för det är en kamp varje morgon att få henne att äta något. Ibland får hon ta med sig en smörgås men det är ju inte heller helt ultimat...
Den socialutvecklingen pratar vi om på utvecklingssamtalen men det är ju fröken som håller i det, och fritis får skriva ner om det är något särskilt, jag antar att om det är några problem så finns det någon från fritis med på utvecklingssamtalen oxå. Fritisfröknarna finns ju med ute i skolan under "dagtid" så de är ju väldigt integrerade. Tex har en av fröknarna gympa med en del av klasserna, en annan är resurs i de äldre klasserna och har bild i någon klass.
Så ja jag tycker fritis fungerar bra för det mesta, det är aldrig några problem utan det mesta går att lösa (förutom morgonen då).