Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ställer du utåt även i rättvänd galopp?Jag menar galoppsidan och vi kan kalla den innersidan om du vill, men eftersom jag ställer hästen uttåt, så blir ju den sidan innersidan.
Det håll hästen ska vara ställd åt är ju alltid innersidan, eller är det skillnad när den är motställd kanske? Det har jag aldrig tidigare tänkt på.
Oj, snacka om spydig !
Varför jag nämde att jag tränar för A-tränare var mest för att tala om att jag inte hittat på detta själv. Och jag tror alldeles säkert att Axel har koll på saker och ting.
Jag kan även rida rättställd förvänd på mkt balanserad och lösgjord häst. Men tycker helt enkelt att uttåtställd förvänd är mkt bra för
att tänja/ stretcha ut den yttre sidan och som jag sa tidigare, hitta god balans (speciellt på hästar som har det jobbigt).
Hur rider du en öppna med bakdelen UTANFÖR spåret? Meningen med öppna är att du ska flytta framdelen inte bakdelen.
Jag håller med om att framförallt sluta bör undvikas i galopp utan hjälp från tränare då hästen lätt skjuter in rumpan atomatiskt. Oftast går ju hästen och skjuter in rumpan inte framdelen.
Fast om hästen är rakriktad på riktigt är detta inget som helst problem , problemet uppkommer ju egentligen när folk skall rida sluta på långsidan med hästar som inte är rakriktade och det är ju inte något man egentligen bör göra innan man kan kontrollera bogar och bakdel.
Sluta bör undvikas i galopp eftersom man inte vill lära hästen att gå med bakdelen innanför. I galopp är däremot öppna en utmärkt rörelse.
Men det måste väl varaa meningen att hästen ska vara inåtställd på tävlingar??