Svengelska, hittade en förklaring på engelska:
https://en.scratch-wiki.info/wiki/Help:Hard_Refresh
https://en.scratch-wiki.info/wiki/Help:Hard_Refresh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan säkert fungeraDet är lite konstigt om du inte kan peta på pilen för att komma till Övrigt-menyn.
Dessutom ser jag alla menyer utan pil om jag testar med iphone 7 upplösning i min webbläsare. Men det kan bero på att olika stora typsnitt används i chrome jämför med iphone.
Lösningen på detta från min sida är troligen att helt ta bort kategorimenyerna på ex.vis iphone 7 och att man då får använde hamburgermenyn längst till vänster, som det var från början.
Är det en ok lösning för dig?
Jag bad om åsikter om den lite tidigare i tråden då några inte riktigt gillar den.
Tänkte att jag provar att återigen ta bort den från de minsta mobilerna, bland annat för att se om det kom in några åsikter
Sedan kan jag väl tycka att hamburgermenyn egentligen fungerar minst lika bra, eller?
Jag bad om åsikter om den lite tidigare i tråden då några inte riktigt gillar den.
Tänkte att jag provar att återigen ta bort den från de minsta mobilerna, bland annat för att se om det kom in några åsikter
Sedan kan jag väl tycka att hamburgermenyn egentligen fungerar minst lika bra, eller?
Det blir fler pet. Med menyn uppe blir det mycket enklare och snabbareMen det känns konstigt att det skulle vara svårare med hamburgermenyn till vänster, tycker det är betydligt mer plats där att inte peta fel?
Såhär såg det ut nyss när jag gick in på buke från en annan webbsida. Jag kan alltså inte öppna forumen under människosymbolen för jag kan varken klicka eller dra vid pilen...
Visa bifogad fil 15091
Men det behöver det väl inte bli, ett klick på pilen, klick två på forumet man vill till eller klick ett på hamburger-menyn, klick två på forumet man vill till eftersom den kommer ihåg att man expanderat.Det blir fler pet. Med menyn uppe blir det mycket enklare och snabbare
Men det behöver det väl inte bli, ett klick på pilen, klick två på forumet man vill till eller klick ett på hamburger-menyn, klick två på forumet man vill till eftersom den kommer ihåg att man expanderat.
Jag säger inte att hamburgermenyn är bättre, men kanske detta har mer att göra med vad man vant sig vid?
Jag är helt klart öppen för bra argument från båda sidor.
Aha det var därför det såg annorlunda ut. Jag gillar bättre när länkarna är synliga hela tiden, avskyr seriöst drop down menyer.Jag bad om åsikter om den lite tidigare i tråden då några inte riktigt gillar den.
Nu blev det nog lite begreppsförvirring för mig, tror jag. Hästar och Övrigt är drop down menyer.Aha det var därför det såg annorlunda ut. Jag gillar bättre när länkarna är synliga hela tiden, avskyr seriöst drop down menyer.
Högerhänt å föredrar hur menyerna ligger nu. Använder aldrig menyn till vänster.Det som jag tycker är ett minus med hamburgermenyn är att den ligger till vänster, hade hellre bytt plats på den och de övriga ikonerna. Den hade då varit mer lättillgänglig under mobilanvändandet - helt enkelt för att jag är högerhänt och använder burgaren mer än de övriga alternativen (sök/notiser etc).
Men det är ju jag det, vet inte hur andra navigerar sig runt mest
När jag är inne på mobilen så har jag inga länkar alls i överkanten utan var tvungen att trycka fram dem.Nu blev det nog lite begreppsförvirring för mig, tror jag. Hästar och Övrigt är drop down menyer.
Hamburgermenyn är nog mer av en sidomeny.
Är det hamburgermenyn du ogillar på mobiler?