Forumet segt och fastnar

Häromdagen lyckades jag skriva ett meddelande på buke från mobilen igen, sen var det stopp. Nu fastnar det och laddar när jag vill rulla nedåt på sidan. När jag ska skriva så antingen laddar den om sidan flera gånger igen eller så får jag skriva en bokstav, räkna till 3 innan jag ser den i rutan för att kunna skriva en ny bokstav och kunna räkna till 3 igen innan den visas. Jag ger upp där av förklarliga skäl.

Det är bra fler än vi som skriver här i tråden som har problem med både telefoner och med plattor. Jag har bett dom skriva i tråden för att påpeka men det har tydligen inte skett ännu vad jag kan läsa mig till.

Jag tycker verkligen att det är skittrist att om man lyckas läsa nåt på mobilen mot alla odds så kan man inte svara i nåt inlägg utan måste vänta tills man får tag i en dator. För mig som halvt bukeberoende så är det illa :angel:
Så är det för mig också. Om jag snabbt scrollar ner sidan.

På PC´n på jobbet har det varit jobbigt ibland att skriva svar. Själva surfningen verkar fungera ganska bra förutom en del hoppande.

Hemma på paddan fungerar det fortfarande inte tillfredställande. Å andra sidan är det andra sidor liknande denna, typ vissa bloggar med mycket reklam och bilder som verkar ha liknande problem.

Nu har jag relativt dålig mottagning hemma ute på landet men problemet har bara funnits i ca 1 månad, kanske lite längre?

Hos mig spelar mottagningen ingen roll och det är bara buke som krånglar, inga andra sidor och bara på mobilen (har ingen platta).
På datorn fungerar det.

Ytterligare en förbättring har genomförts under dagen, jag kan tänkas inbilla mig, men jag kan tycka att det går aningen ännu lite fortare nu.
Rapportera gärna om det är någon skillnad för er som haft problem. Jag kan dock tänka mig att det inte är det. Jag har en känsla av att problemen på något sätt är kopplade till enskilda mobiler eller datorer med lite minne, kanske. Så de färbättringar jag genomfört kanske inte hjälper till, men det vore ju trevligt om jag hade fel :)

Ytterligare en förbättring har genomförts under dagen, jag kan tänkas inbilla mig, men jag kan tycka att det går aningen ännu lite fortare nu.
Rapportera gärna om det är någon skillnad för er som haft problem. Jag kan dock tänka mig att det inte är det. Jag har en känsla av att problemen på något sätt är kopplade till enskilda mobiler eller datorer med lite minne, kanske. Så de färbättringar jag genomfört kanske inte hjälper till, men det vore ju trevligt om jag hade fel :)
Nu har jag rensat minnet och bostat det. Tagit bort en massa appar som bara skräpar.

Så nu har jag inte ens utnyttjat hälften av minneskapaciteten.

Så nu håller jag tummarna att det fungerar :up:

@Gunnar helt otroligt vad snabbt det har blivit. Vet inte om det har med min minnesrensning att göra eller det du har gjort men så här snabbt har det aldrig gått förr på mobilen :up::up::up:

(Och än så länge inga felmeddelande. De brukar dyka upp ganska så omgående)

Jag gissar att det är din rensning som gjort mest nytta. Roligt att det verkar fungera bra nu.
Tyvärr blev det kortvarigt. Nu segar det sig igen och felmeddelandet dyker upp då och då :(

Har provat rensa minnet igen men det verkar inte göra någon skillnad.

Jag gissar att det är din rensning som gjort mest nytta. Roligt att det verkar fungera bra nu.

Det verkar som om jag måste "städa" minnet då och då. Då fungerar det riktigt bra ett tag. Men skall det verkligen vara så :confused:

Jag har bara använt knappt halva telefonens minne och det verkar som om det är bara på Buke som problemet uppstår.

Böjar fundera på om min telefon börjar tröttna på att jag surfar på Buke hela tiden :cautious:

En helt ny IPhone 6+ borde ju ha vett att uppföra sig tycker jag :down:

För min del går det i omgångar huruvida bra buke fungerar. Ett tag var det inga större problem, medan de senaste kanske två veckorna har varit rätt segt, omladdningar, ingen reaktion när jag klickar på en länk alternativt att jag kommer in på en annan sida än den jag klickat på. Har en Samsung S3 med Tele2, använder IE när jag surfar.

Har ingen aning om varför sidan omladdas, däremot tycker jag segheten verkar bero på att reklamen tar tid att ladda.

Har också de senaste dagarna haft stora problem med att bukesidan laddar o laddar så fort jag skriver ett svar på nåt. Oavsett om jag är på dator eller mobil, hemma eller på jobbet. Nu blir mina inlägg dubbelpostade eftersom sidan laddar jättelänge o sen ser det ut som mitt svar inte är postat...

Jag förstår att vissa/många har problem dock vet jag inte riktigt vad det kan bero på och det är extra svårt då jag själv inte verkar ha de problem vissa har.
En del säger att detta måste bero på Bukefalos då de inte har problem någonannanstans det hjälper ungefär lika mycket som att jag skulle säga att eftersom jag inte har problem måste problemet vara hos er som har problem.

Något skiljer är annorlunda hos er som har problem jämfört med de som inte har problem. Jag vet dock inte vad.
Dessutom tror jag det är lite olika problem.

Att ni byter editor eller stil på Bukefalos borde rimligen lösa vissa problem hos vissa av er, tycker jag. Men det verkar inte lösa alla problem. Att rensa mobilen och/eller datorn skulle kunna hjälpa, att byta webbläsare likaså.

Just nu går knappt något alls. Vid denna tid jag sätter in detta.
Minst tre omladdningar per tråd innan jag kan skriva och det tar minst två omladdningar.

Jag vet inte hur man ska kunna hjälpa heller egentligen men det är väldigt frustrerande och jag sitter inte med telefon utan med padda som är rensad.

Även för mig hoppar det mycket. Använder både iPhone 5, iphone 6 och iPad air. IPaden och iPhone 6 är helt ny så borde inte vara lite minne.

Händer samma oavsett operatör eller om jag surfar via trådlösa nätet.

Sidan laddar om flera gånger, vilket gör att det hoppar upp och ner.

När jag klickar på länkar ( tex för att öppna en tråd) får jag klicka flera gånger eftersom inget händer.

Det är även segt att svara på inlägg eftersom jag dels måste vänta på alla omladdningar innan det går att skriva samt att det ofta låser sig mitt i skrivandet så att inget går att skriva. Får då uppdatera sidan så fungerar det igen.

Jag upplever inte de problem som ni beskriver. :confused: Surfar alltid på datorn iofs. Har W7 och Chrome. Laptop köpt 2009.
Nån gång ibland kan sidan ladda långsamt när jag ska in första gången men annars funkar det bra.
Har hört av en som sällan är inne här att buke är sååååå långsamt men det brukar inte vara det för mig i alla fall. :confused:

:)

Jag upplever inte de problem som ni beskriver. :confused: Surfar alltid på datorn iofs. Har W7 och Chrome. Laptop köpt 2009.
Nån gång ibland kan sidan ladda långsamt när jag ska in första gången men annars funkar det bra.
Har hört av en som sällan är inne här att buke är sååååå långsamt men det brukar inte vara det för mig i alla fall. :confused:

:)

För mig funkar det numera också felfritt från datorn, det är bara på telefonen som det krånglar. Jag har i princip gett upp att surfa på buke med den.

För mig funkar det numera också felfritt från datorn, det är bara på telefonen som det krånglar. Jag har i princip gett upp att surfa på buke med den.

För mig på paddan och igår tog det säkert 60 minuter att gå genom 15 notiser med alla omladdningar av sidan.

Dock är det, som jag nämnde förut att det inte är helt begränsat till buke även om det garanterat blivit ordentligt illa de senaste två månaderna, utan även några bloggar med stora bilder.
Men helt klart paddan värst.

PC´n på jobbet fungerar lagom bra. Lite hopp och ibland svårt att svara men som jämförelse.......utan några problem.

För mig har det fungerat mycket bättre senaste veckan på mobilen. Det laddas fortfarande en hel del nr jag vill skriva inlägg och det tar tid att se bokstäverna när man skrivit men jag har faktiskt lyckats skriva några inlägg från mobilen nu.
Det verkar dock vara väldigt individuellt vad jag har förstått.
Jag har inte gjort några ändringar alls på min telefon den sist så ändringarna som gör det lite bättre måste nog ändå komma härifrån.

Jag förstår att vissa/många har problem dock vet jag inte riktigt vad det kan bero på och det är extra svårt då jag själv inte verkar ha de problem vissa har.
En del säger att detta måste bero på Bukefalos då de inte har problem någonannanstans det hjälper ungefär lika mycket som att jag skulle säga att eftersom jag inte har problem måste problemet vara hos er som har problem.

Något skiljer är annorlunda hos er som har problem jämfört med de som inte har problem. Jag vet dock inte vad.
Dessutom tror jag det är lite olika problem.

Att ni byter editor eller stil på Bukefalos borde rimligen lösa vissa problem hos vissa av er, tycker jag. Men det verkar inte lösa alla problem. Att rensa mobilen och/eller datorn skulle kunna hjälpa, att byta webbläsare likaså.

Nu har jag kryssat för simplare text-edit. Och nu verkar det som att det går att skriva bättre.
Förut har det varit som tangenterna inte tagit och hela ord försvunnit. Nu har bara något lite försvunnit ibland.

Utöver att bokstäver/ord försvunnit och det tagit evigheter att skriva har jag haft trubbel med att det mitt under skrivande av inlägg bara blivit helt vitt.
Backar man eller uppdaterar då så ser det ut som allt man skrivit är borta, svarsrutan är tom.
Om man då igen trycker på svara kan iaf en del av texten dyka upp igen.
Sen laddar sidan långsamt.
Jag upplever inte problem med andra sidor eller att skriva öht..

Jag surfar från både dator och mobil. Dator är en Sony Vaio på ett år som bara surfar Buke och hemsidor som bör vara säkra och har skyddsprogram, gör viruscheckar, uppdateras etc. Har testat både Firefox, Chrome och Explorer med liknande resultat.
Mobil är en Iphone 5.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
Fordon Sambon har en liten peugot 208 årsm 2017. Alltså ingen kombi. Nu i sommar har man ju behövt ha bakluckan öppen till hunden med...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama