Forumet segt och fastnar

Nu skall de databasoptimeringar som jag kört vara klara sedan en stund tillbaka.
Jag har lite andra saker på gång, men de får vänta lite.
Är det någon som märker någon skillnad?

NEJ ! ! !

Utkastad 3 ggr efter att sidan laddats om MINST 10 ggr varje gång, tror det är närmare 15 ggr än 10 för jag tappade räkningen efter 10.

Det har tagit mej runt 20-25 minuter bara att kunna skriva detta.
Men som tur var har texten varit kvar så jag har bara kunnat fortsätta skriva.

:( :mad:

Tack informationen, för mig fungerar allt minst lika bra som vanligt, möjligen lite snabbare.

Jag har nu precis provat att rensa xcachen. Möjligen kan det lösa problem om sidorna fungerat konstigt, det bör dock inte göra sidorna snabbare.
Rapportera gärna.

Jag skall försöka jobba mer med snabbheten i morgon, även om jag själv inte märker någon seghet.

Nu på morgonen har det dykt upp "Webbsidan lästes in igen för det dök upp ett fel" eller något sådant hur många gånger som helst.

Har en iPhone 6 plus.

För mig funkar det problemfritt på datorn nu, telefonen har jag fått ge upp eftersom sidorna (åtminstone igår) fortfarande laddar om VÄLDIGT ofta.

MacBook Pro, OSX Yosemite, Safari.
Iphone 4S, iOS 8, Safari.

Jag skaffade mig häromdagen en "billig" iphone 5c för att lättare kunna kolla hur bukefalos fungerar på ios. Jag har inte sett några problem med omladdningar eller annat. Den har dock enbart använts hemifrån via wlan.
Det jag undrar är om någon kan tänkas ha någon ide till varför det sker omladdningar, vad det kan vara på sidan eller så.

Ni som har problem vad har ni för operatör på er telefon eller för ert bredband? Jag har telia.

Testar nu för säkerhet skull att skriva lite från iPhonen också för att se om jag missat något problem. Det verkar fungera bra.

Jag skaffade mig häromdagen en "billig" iphone 5c för att lättare kunna kolla hur bukefalos fungerar på ios. Jag har inte sett några problem med omladdningar eller annat. Den har dock enbart använts hemifrån via wlan.
Det jag undrar är om någon kan tänkas ha någon ide till varför det sker omladdningar, vad det kan vara på sidan eller så.

Ni som har problem vad har ni för operatör på er telefon eller för ert bredband? Jag har telia.

Jag kan inte minnas att jag reflekterat över att det skulle vara skillnad om jag kör via 3G eller wi-fi. Ska tänka på det. Jag har halebop på telefonen, fiber via Telia hemma, wi-fi på jobbet vet jag inte vem som tillhandahåller.

Har telenor och comhem. Spelar ingen roll om det är via wi-fi eller operatör.

Dock har det fungerat mycket bättre nu. I morse var det dock hopplöst.

Jag har vad jag vet inte gjort några ändringar sedan i morse, så jag förstår inte varför det skulle fungera sämre då, eftersom belastningen i alla fall inte borde vara högre, tycker jag.
Det är inte lätt att felsöka dessa problem då jag inte verkar hitta någon direkt gemensam nämnare mer än att det oftare är mobilanvändare som har problem, men det gäller inte alla. Om någon tror sig se något annat gemensamt skriv det här.

ADSL från Tele2 till både datorn, mobil och platta.

Enda som fungerar perfekt är gamla datorn med XP och Firefox.

Nya datorn Asus med W8 Firefox eller Chrome fungerar lika illa som mobilen och plattan.

Bara 2 omladdningar för att kunna skriva detta ;)

Glömde att skriva att jag har Tele2 och att jag fått felmeddelande flera gånger idag dessutom. Och att sidorna fastnar och inte går att skrolla på :(

Jag har nu utökat xCache vilket bör snabba upp sidan lite, möjligen kan det ta en liten stund innan allt cachats.
Rapportera gärna om ni märker någon skillnad.

@Gunnar Nu har jag surfat på Familjeliv (:wtf: måste surfa någon annanstans för att se om det fungerar där) i över en timme och inga problem där.

Här krånglar det efter 5 minuter. Får en känsla av att det främst är när det är bilder med som det strular och då framför allt många bilder. Eller det märks av som mest då i alla fall.

Nu på morgonen har det dykt upp "Webbsidan lästes in igen för det dök upp ett fel" eller något sådant hur många gånger som helst.

Har en iPhone 6 plus.

Häromdagen lyckades jag skriva ett meddelande på buke från mobilen igen, sen var det stopp. Nu fastnar det och laddar när jag vill rulla nedåt på sidan. När jag ska skriva så antingen laddar den om sidan flera gånger igen eller så får jag skriva en bokstav, räkna till 3 innan jag ser den i rutan för att kunna skriva en ny bokstav och kunna räkna till 3 igen innan den visas. Jag ger upp där av förklarliga skäl.

Det är bra fler än vi som skriver här i tråden som har problem med både telefoner och med plattor. Jag har bett dom skriva i tråden för att påpeka men det har tydligen inte skett ännu vad jag kan läsa mig till.

Jag tycker verkligen att det är skittrist att om man lyckas läsa nåt på mobilen mot alla odds så kan man inte svara i nåt inlägg utan måste vänta tills man får tag i en dator. För mig som halvt bukeberoende så är det illa :angel:

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
Fordon Sambon har en liten peugot 208 årsm 2017. Alltså ingen kombi. Nu i sommar har man ju behövt ha bakluckan öppen till hunden med...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama