Förtvivlad!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jansson
  • Startdatum Startdatum
Sv: Förtvivlad!!

Finns det någon i detta land som har varit med om följande, och dessutom har något bra svar..??!
Jag har ett treårigt varmblodssto som tränar för fullt för kommande tävlingar, men problemet är att efter varje träning, morgonen efter, när hon ska gå ut, så är hon så stel att hon knappt vill gå framåt!
Hon går med väldigt korta steg fram och går nästan på tvären med baken när det är som värst. Det brukar släppa efter hand när hon är ute, och dagen efter brukar allt vara som vanligt igen. Har provat med både massage och streching i samband, men inget verkar riktigt hjälpa.
När hon tränar så springer hon helt rent, och med en riktig vilja, och så blir det så fel sen när hon är klar!
Hoppas någon har något bra svar, eftersom jag själv är helt förtvivlad!! :cry:

Låter nästan som korsförlamning...

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 343
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
548
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
857
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix