Fortsatta kväljningar efter operation av tonsillerna?

Sv: Fortsatta kväljningar efter operation av tonsillerna?

Aha! Men måste de ha en remiss undrar jag? Kan man inte bara ringa och boka en tid själv? :confused:

Jag vet inte riktigt! Hon har bara pratat om remiss, kanske så de ska ha journalerna osv så vi inte behöver börja om?
Jag hoppas de ringer fort iallafall tycker det är jobbigt att vänta!

Min vet sa också att Södra är jättebra! Så det kändes lugnande iaf!

Dessutom skulle jag vilja påpeka att Tevell mycket väl kan ha rätt vad gäller vad en kronisk tonsillit kan ge för bieffekter.

Det är grundorsaken till tonsiliten som jag anser att man ska utreda noga innan man börjar slita ut tonsillerna.

Aha, de kanske menade att de skickar journalerna, men det ska du väl inte behöva vänta på innan du kan få bokat tid?
Jaja, men då har du ju lite tid på dig att se om ett annat foder kan lugna magen.

Vill påpeka att vår hund alltså också fick Losec utan nämnbar verkan, först i kombination med kortison började det lugna sig. Och som behandling har han fått maxdos(1,5 tabl) kortison i 7 dagar, sedan 1 tabl i 14 dagar, sedan 0,5 tabl varannan dag osv..
Så man får räkna med minst lika lång tid att läka skadan som det tog att orsaka den. Att ge Losec 14-28 dagar räckte alltså inte.

Aha! Men måste de ha en remiss undrar jag? Kan man inte bara ringa och boka en tid själv? :confused:

Jag tror att försäkringen även täcker resekostnader om man får en remiss till ett djursjukhus dit man har en bra bit att åka.

Jag tror att försäkringen även täcker resekostnader om man får en remiss till ett djursjukhus dit man har en bra bit att åka.
Åh, det vore grymt bra om det är så! Jag tänkte nämligen ringa och kolla upp det på måndag. Vi har Folksam.

Hmm ... Jag hoppas att jag inte har ljugit för dig nu. Tidigare har jag varit säker på att min bolag (Agria) har ersatt resa, men nu ser jag i de allmänna bestämmelserna att det inte gör det.

Men hör med ditt försäkringsbolag. Det skadar ju inte.

Absolut, jag ska ringa dem och höra efter vad som gäller!
Fick mail av uppfödaren nu som tipsade om ett annat sjukhus..
Men jag har ingen aning om vad som är bäst men spontant kändes det som att vi vill åka dit dit vi har remiss först iallafall!
Är det fel? Mina klasskompisar tipsade ju oxå om andra ställen att åka på..blir så osäker!

Ärsch, det stod direkt på hemsidan att de inte ersätter transporter och resor! :/
Förresten, om man har 40' i vet.vård, är det den summan per period? Alltså när jag betalar en ny självrisk, då har jag nya 40' ? Nu hoppas jag ju inte att det ska bli så mkt pengar, tror vi är uppe i kanske 15' nu..var iaf 10' efter första tonsillop.

Det är 40' per år, men du har fler självriskperioder under den tiden.

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 813
Senast: Viva
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 359
Senast: Milosari
·
Hästvård Min lilla olycksfågel har fått en fraktur på griffelbenet VB. Är inte halt. Finns en minimal svullnad vid själva brottet. Vid första...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg