Andra dagen med Violett. Hon är fortfarande lite orolig och otrygg men det är ju inte konstigt när allt är nytt. Hon har legat under täcket halva natten och i morse kom hon upp och la sig på min kudde och det var helt underbart

Jag har saknat så väldigt mycket att vakna med näsan i mjukt pudelfluff! Just nu ligger hon i min famn när jag försöker pyssla och hon är så stor så det är inte lika lätt som att ha Pärla i knäet

Jag fick också veta att en del av hennes tänder sitter löst för mannen i foderfamiljen hon var hos innan ”uppfödaren” (jag har missförstått så hon är inte uppfödd på den kenneln men jag fortsätter kalla ägaren för uppfödaren för det blir lättare) tog tillbaka henne dunkade hennes huvud flera gånger rakt ned i bordet när hon varit uppe och stulit mat

Veterinären som uppfödaren var hos sa att det finns chans att tänderna som blivit skadade har en chans att fästa sig igen men att flera av dem troligen kommer att behöva dras ändå i framtiden både pga skadorna och att där säkert finns tänder som sitter löst pga vanlig småhundstandlossning också.
Jag kommer att ha henne på ”foder” tills vidare, eventuellt hela hennes liv, för uppfödaren vill ha lite extra koll på henne med tanke på vad som hänt och det känns bra tycker jag för det betyder att jag kommer att ha extra stöttning med henne. Och det känns som en bekräftelse på att jag tar bra hand om mina djur att uppfödaren valde att släppa Violett till mig trots att hon egentligen hade tänkt behålla henne pga det som hände i den förra familjen.
Igår kväll så var det jobbigt och det kändes alldeles för överväldigande med en ny hund, men nu känns det bra igen. Den överväldigande känslan kommer nog att hänga kvar ett tag för det är en så stor förändring.
Bella är rätt avundsjuk och fjäskar för mig och varje gång så får hon den kärleken hon vill ha så jag har en förhoppning om att detta kommer att stärka min och Bellas relation också