...forts hundslagsmål.

Mia_R

Trådstartare
Då har jag varit på polisförhör angående min anmälan mot den andra hundägaren som lät sina hundar springa vind för våg. :devil:

Som jag sa i förhöret så är inte min avsikt att driva det här till åtal, utan jag vill markera att jag är :devil: less på att folk inte har sina hundar under uppsikt. :mad: Hundägaren har kontaktat sitt försäkringsbolag och jag kommer få ersättning för mina utlägg så fort jag skickat in alla papper som krävs, så vad mig anbelangar är saken utagerad nu. :bow: Det sorgliga är bara att vår gamling antagligen aldrig kommer att tåla främmande hundar efter det nu fjärde hundslagsmålet orsakat av lösa hundar. :cry: Tack och lov blev hon inte värre biten än vad hon blev, så även om det blödde rejält så slapp hon såväl drän som sys.

Jag rekommenderar dock polisanmälningar, för det verkar vara det enda som får folk att begripa det olämpliga i att hundar får härja fritt. :devil: Det roliga i det hela är dock att polisen som höll förhöret kommenterade det olämpliga i sin kollegas uppträdande, agerande och bristande omdöme. :D :cool:

Senast ändrad:
Sv: ...forts hundslagsmål.

Tackar för uppdateringen, kul att det löste sig så bra.

Mvh
Björn

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka