Förtroende

N

NataliTM

Ja jag måste mest bara skriva av mig och skryta lite ;)

Jag har haft hundar i hela mitt liv (blev som bebis mer eller mindre uppfostrad av en schäfertik som enligt henne ägde mig:)).
Först nu har jag den första hunden som inte är oplacering eller öht inte har haft det jobbigt innan hon kom till mig.
Nämligen egen uppfödning :)
Min äldre tik (som jag köpt från missbrukare som ville slå ihjäl kullen) blev tjuvbetäckt och så fick vi en fantastisk kull på 8 valpar.
Och självklart kunde jag inte låta bli att behålla en liten tik.

Till saken då.
Hon är nu 7 månader gammal och jag har ALDRIG i mitt liv haft kontakt med en så pålitlig hund.
Hon är så uppmärksam, lydig och trofast så jag trodde aldrig att en 7mån valp någonsin kunde vara sånhär!
Visst är hon en valp, och visst kommer hon att gå in i perioder i livet med trots, beteendeförändringar etc.
Men jag är så sjukt stolt över henne! :love:
Man behöver liksom sällan säga till henne mer än en gång.
Har flera gånger fått höra hur intelligent och lyhörd hon är, och det värmer lika mycket varje gång. :D

Sv: Förtroende

Ja, man blir ju så lycklig när man tänker på det :)

Självklart har jag också vid tillfällen varit så trött på henne att man bara vill boka tid för avlivning på fläcken, men i överlag är hon bara underbar :rofl:

Igår t ex så sket hon ner hela bilen för att jag råkade lämna henne så länge som 15 min då jag skulle på apoteket =/

Känner mig som världens hemskaste hundägare som lämnade henne "så länge" i bilen på sommaren. :cry:
Det var inte överdrivet varmt, mulet, vi stod i skuggan och fönstrena var iaf lite nervevade.
Det räckte ju uppenbarligen inte. Men frågan är om något skrämde henne så hon sket ner sig eller om hon fick panik pga värmen :(

eller också var hon bajnödig :idea: och stressad litegrann

vad är det för raser i henne?

Men det är otroligt, det har aldrig hänt förr. Och var utspritt i HELA bilen :p riktigt så bajsnödig tror jag inte hon var :rofl:

Hon är 75% rottweiler, resterande schäfer och BC :D

Men det är otroligt, det har aldrig hänt förr. Och var utspritt i HELA bilen :p riktigt så bajsnödig tror jag inte hon var :rofl:

Hon är 75% rottweiler, resterande schäfer och BC :D

Jag tror nog att det är stressrelaterat. Jag har hört om hundar som gjort så i protest. Ganska många hundar har svårt att finna sig till ro och vara trygga i en bil, om man inte succestivt(stava?) har vänjt hunden vid det. Samma princip som att vänja hunden vid att vara ensam hemma.Å andra sidan är jag emot att lämna hund i bil öht, men 15 min för ett apoteksbesök tycker jag ska gå fint, om väder + andra förhållanden är det rätta vill säga.

Jag tror nog att det är stressrelaterat. Jag har hört om hundar som gjort så i protest. Ganska många hundar har svårt att finna sig till ro och vara trygga i en bil, om man inte succestivt(stava?) har vänjt hunden vid det. Samma princip som att vänja hunden vid att vara ensam hemma.Å andra sidan är jag emot att lämna hund i bil öht, men 15 min för ett apoteksbesök tycker jag ska gå fint, om väder + andra förhållanden är det rätta vill säga.

Jo precis. Men under hela vintern har vi lämnat henne korta stunder i bilen helt utan bekymmer. Hon kan väl klaga lite just när man lämnar henne, men sen är det lugnt.

Jag är helt emot att lämna hunden i bil när solen skiner och stressade som fan på apoteket. Det var visserligen mulet, vi stod i skuggan om solen skulle kika fram och vi hade fönstrena lite nere så hon man tycker ju hon borde klara sig. tydligen inte :p

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 220
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka