Fort!! När ska man börja?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Real_Life
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 082
R

Real_Life

Klubbtävling... Efter att domaren har sagt "Varsågod och rid", hur lång tid har man på sig att börja hoppa?

Sv: Fort!! När ska man börja?

Inte bara klubbtävling utan alla tävlingar:
efter startsignalen har du 45 sekunder på dig att passera startlinjen. Tar du längre tid på dig så startas klockan ändå efter de 45 sekunderna, så du får bara sämre tid (förut blev man utesluten).
Efter det att klockan startats så har du 45 sekunder på dig att hoppa första hindret. Tar du längre tid på dig så blir du utesluten.

Om du alltså tar 45 sekunder eller mer på dig att passera startlinjen så har du totalt 90 sekunder (1 1/2 minut) på dig att hoppa första hindret efter startsignalen.

Vid hoppning i två faser med ny startsignal är det annorlunda i fas 2. Då har du 30 sekunder på dig att passera startlinjen och tar du längre tid på dig så blir du utesluten från fas 2.

Ditt svar kom tyvärr för sent, men tack ändå :)
Det förklarade bättre än sidan jag hittade det på, så nu vet jag till nästa gång :)

Man har väl 40- 45 sekunder på sig.. Iaf vad jag har hört. lycka till! :rofl:

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Elo
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 426
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10