FORT! Jag är rädd..

C

CoraO

Idag ska jag rida upp för min ponnylicens..jag är SJUKT nervös! För det första är ponnyn en b-ponny, jag är 160 :eek: jag är rädd att han kanske inte börjar galoppera, eller bryter av till trav :confused: kan någon hjälpa mig med att berätta hur jag kmr igång när "starten" går?För det andra så kmr hans ägare inte kunna vara där, så ja kmr va där ensam me hennes dotter som e typ 8 och hennes pappa som inte kan nått om hästar! :crazy: Asså tänk om ja gör nåt fel?

Sv: FORT! Jag är rädd..

Håll inte för HÅRT i tyglarna linda in ett pekfinger i manen,pussa på och var med framåt så löser det sig själv,JÄTTEKUL.:banana:

Absolut! Det gick fantastiskt :D

När starten gick puttade ja honom en gång och så stack han iväg i världens galopp, ja fick t.o.m hålla i honom (normalt är han väldigt trög). Vi kom sist, men det gör inget. Han hade ingen större chans eftersom dom andra var maxade b-ponnys och han är 116 cm :angel:

Men tack såå mkt för era svar :bow: :) de hjälpte verkligen :)

Han (ponnyn) har varit vagnshäst också så han har väldigt hög aktion, han siktar uppåt i stället för framåt ;) men de gick toppen så nu e de bara å ansöka :d

Grattis, grattis!:bow::bow::bow:

Var bor du någonstans? Både Lustig och jag tycker det är kul med nyfrälsta! Så bor du i södra Sverige kan vi hjälpa dig att lära dig mer! ;)

Säger jag utan att ha frågat Lustig men hon brukar inte vara omöjlig!:cool:

Vad duktigt att ni klarade det på första försöket.Nu gäller det bara att du tränar ordentligt se till att han inte blir för fet och försök få honom att länga sprången i galoppen så att han kommer lite längre i varje galoppsprång.Fortsätt att rida mkt vanligt så att han inte blir för het.:bump:Lägg ut galoppbommar och läng avståndet några cm varje dag.:idea:

Tack för alla tips :bow: :love:

Jag bor nära Täby Galopp :) så södra sverige vet ja inte tyvärr :cry:

Lukas (ponnyn) är tyvärr inte min och en liten b-ponny, men ja ska börja träna en c-ponny, vi får se hur det går ;)

Liknande trådar

Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 384
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 346
Senast: krambanan
·
K
Övr. Barn Har tagit ett anonymt nick... Jag har ett stormigt förhållande bakom mig med många år av psykisk misshandel, till slut vågade jag...
Svar
11
· Visningar
2 062
Senast: Klocka
·
Träning Hej! Tar det hela från allra första början för att slippa missförstånd. Jag och en kompis blev för ca ett år sen medryttare på två...
2
Svar
30
· Visningar
4 405
Senast: Lajke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V