happyrider
Trådstartare
För exakt två år sen tog vi hand om en "vildkatt" som suttit fast i ett träd minst två veckor.
För att få ner henne fick brandmännen fälla två granar...
Hon var medtagen och chockad så jag lyckades linda in henne i min jacka och bära hem henne.
För att göra en lång historia kort...
Hon kastrerades, tatuerades och fann sig tillrätta i familjen.
Fick bekräftat av en man att hon kom från hans gård där katterna är helt förvildade och förökar sig fritt. Vi "fick" henne...
Sen i måndags är hon försvunnen.
Vi har ropat, letat och lyst upp i träden runt omkring här.
Hon är rejält skygg mot folk hon inte känner så sannolikheten att hon flyttat in till någon annan känns liten.
Med tanke på hennes bakgrund funderar jag på om hon gett sig iväg på en längre vandring. Vad har ni för tankar om det hela?
Jag tröstar mig med att hon är kastrerad, vid gott hull och ganska nyavmaskad.
Hur länge kan hon klara sig?
Vi bor i södra Sverige och har haft ner mot -5 grader någon natt senaste veckan.
Är det någon som har erfarenhet av det här?
För att få ner henne fick brandmännen fälla två granar...
Hon var medtagen och chockad så jag lyckades linda in henne i min jacka och bära hem henne.
För att göra en lång historia kort...
Hon kastrerades, tatuerades och fann sig tillrätta i familjen.
Fick bekräftat av en man att hon kom från hans gård där katterna är helt förvildade och förökar sig fritt. Vi "fick" henne...
Sen i måndags är hon försvunnen.
Vi har ropat, letat och lyst upp i träden runt omkring här.
Hon är rejält skygg mot folk hon inte känner så sannolikheten att hon flyttat in till någon annan känns liten.
Med tanke på hennes bakgrund funderar jag på om hon gett sig iväg på en längre vandring. Vad har ni för tankar om det hela?
Jag tröstar mig med att hon är kastrerad, vid gott hull och ganska nyavmaskad.
Hur länge kan hon klara sig?
Vi bor i södra Sverige och har haft ner mot -5 grader någon natt senaste veckan.
Är det någon som har erfarenhet av det här?