R
Raderad medlem 94602
Vad är det
Är nog synen på just det..
Det är inte ärftligt. Det är miljöpåverkan. Så de måste ha jäkligt dålig miljö där uppe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det
Är nog synen på just det..
Det är inte ärftligt. Det är miljöpåverkan. Så de måste ha jäkligt dålig miljö där uppe
De får vara noggrannare i valet av fodervärdar då, för inga hundar bor ju på stationen
Haha, ja jag kände samma sak när han dök upp i programmet.För första gången så håller jag med Steen i allt han säger. Han har helt rätt i sin del av programmet.
Har träffat några från FM som haft endel stress, så förstår att man inte vill ha tillbaka hunden.De flesta fodervärdar vill ju dessutom inte ens ha tillbaka hunden. Bara det är konstigt! Det borde finnas en rätt bra anledning till det.
En bekant till oss föder upp ledarhundar (Labbe) och de har aldrig problem med att fodervärdarna inte vill få chansen att ta tillbaka en ratad hund.
Huj så han har tjänat pengar....Och nu har det läckt ut på div Schäferforum att många av de här hundarna kommer från kaptens egen avel och kennlar kring den
Fy f*n så korrupt!!!!!
Huj så han har tjänat pengar....
Har inte sett programmet, men kanske ska göra det
och lagt på massor eller ?Smart nog har hen inte sålt sina egna uppfödningar som det ser ut som utan inköpta hundar.
och lagt på massor eller ?
Så någon har redan snott min affärsideSmart nog har hen inte sålt sina egna uppfödningar som det ser ut som utan inköpta hundar.
Så någon har redan snott min affärside
Man kanske ska ringa o fråga dom jag kan lätt plocka fram runt 15 avelsklara hundar på en gång,problemet är väl att flera av dom är redan HD/ED fria,men saknar MH så det kanske kan kompensera den goda ledstatusenFM kanske söker folk?
Detta hade ju förhindrats om upphandlingen följt LOU. Jag hörde bara en kort stund av programmet igår. Men reagerade bl a på att man hävdade att man inte kunde följa LOU för att det inte finns en kennel som kan leverera så många hundar .Och nu har det läckt ut på div Schäferforum att många av de här hundarna kommer från kaptens egen avel och kennlar kring den
Fy f*n så korrupt!!!!!
Detta hade ju förhindrats om upphandlingen följt LOU. Jag hörde bara en kort stund av programmet igår. Men reagerade bl a på att man hävdade att man inte kunde följa LOU för att det inte finns en kennel som kan leverera så många hundar .
FM hade kunnat gå ut med en upphandling om att teckna avtal med ett antal kennlar (10, 20 eller så många som behövs) för inköp av ett visst antal hundar med viss kvalitet/ålder/utbildning under de kommande åren. På så sätt hade man fått koll inte bara på hundarna utan också på uppfödarna. Betalar de sin skatt etc och man hade kunnat hålla koll på ev intressekonflikter.
Jag förstår inte riktigt varför man inte kan följa LOU om man köper djur? Eller finns det något i den som gör det olämpligt som jag inte känner till?
Håller med. Men det var motivet enligt radioprogrammet (om jag hörde rätt). Gör man en upphandling enligt LOU så kan de välja hur många (och vilka) de vill handla av.Fattar inte varför alla hundar måste komma från samma kennel
När staten och privata företag behöver tjänstehundar så handplockar de intressanta ämnen från kennlar.
Begriper inte varför FM inte kan göra det samma med avelsdjur? Dessutom vill man väl ha bredd på linjerna så de går att använda med varandra sen. Handlar man allt på samma ställe så blir man ju ganska begränsad.
Håller med. Men det var motivet enligt radioprogrammet (om jag hörde rätt). Gör man en upphandling enligt LOU så kan de välja hur många (och vilka) de vill handla av.
För skattepengar.Sitter och tittar i avelsdata på en av deras hanar som de tagit 6 kullar på.
43 valpar. 37 är röntgade. Av dessa har 9 st HD C, 6 st HD D och en E.
13 st har ED1, en har en 2:a och en en 3:a.
Dessutom har en Pannus.
210 000:- hunden motiverades bla med att dessa hundar skulle bli friskare
För skattepengar.