Jag måste bara dela med mig och säga att vi nu har använt salvan med kortison sedan i måndags kväll och redan på onsdagen märktes stor skillnad. Min son pillar dels utan att tänka på det men också för att det sticker upp hudbitar som han liksom måste dra av. Skulle säga att det är 70/30 och nu har de där 30 nästan helt försvunnit. På bara några dagar.
På måndag skall jag köpa en stressboll för att se om vi kan få ordning på de där övriga 70
Jag känner igen det där med hudflikarna.
Jag är sällan torr i hyn, men på senare år har jag vintertid kunnat bli lite torr i huden på tummarna. Och DÄR kan jag sitta och riva/slita skinn (och äta upp... ; det gör jag för övrigt med naglar också). Om jag aldrig börjar går det bättre; det är "ojämnheterna" som man vill "jämna ut". Så; absolut tror jag att om huden blir slätt blir det förmodligen lättare för honom att låta bli.
Stressboll låter smart!
(Ett tag höll jag på även på mina fötter; jag har mycket hård hud där och jag började med att klippa bort gammal död hud med sax och sen började jag dra. Det där var verkligen en ful ovana, för ibland drog jag bort hud så att det blev så djupt att det kunde göra ont att gå i flera dagar efteråt... Fötterna låter jag bli nuförtiden)