Förstoppning.

gravid2013

Trådstartare
Gravid i vecka tio och blir redan väldigt lätt förstoppad... :o
Jag blir dessutom jättedålig i samband med förstoppningen, dvs ännu tröttare, mer illamående, kan inte äta osv. (Jag skulle kunna detaljera mer men jag tror jag besparar er det:D)

Nu är jag ute efter tips. Vad har fungerat bra för er? Vad har inte fungerat?

Jag som började bli glad för att det inte var lika besvärligt att äta längre. Haha. Jag ropade visst hej för tidigt :yuck::banghead:

Sv: Förstoppning.

Två koppar kaffe på morgonen, dricka mycket vatten under dagen och promenader för att få igång systemet.

Katrinplommon! Jag fick inte i mig mycket som gravid (illamående från en annan värld), men katrinplommon funkade. Jag åt nog en påse om dagen när det var som värst. Medicinen jag fick mot illamåendet hade förstoppning som biverkan...

Inolaxol, räddningen för min mage. Fungerar både mot förstoppning och diarré, allt regleras med hur mycket vatten du dricker till. Finns som pulver och frön.

Hela linfrön som man bara sköljer ner utan att krossa. Jag satte i mig säkert en halvdeciliter om dagen när det var som värst. Utöver det: rörelse så magen får hjälp på traven.

Katrinplommon, aprikoser och psylliumfrön (tycker jag är mycket bättre än linfrön, kallas ofta loppfrön).

Det finns något som hete Frukt och fiber på Apoteket, sätter sprutt på magen utan att reta tarmarna. Jag tror att det är OK för gravida att använda, men fråga personalen för säkerhets skull.

Visiblin från apoteket. 1-3 påsar per dag och magen sköter sig perfekt. Jag som har trög mage även icke gravid kunde till och med äta två järntabletter per dag. Sen fortsätter man med det några dagar efter att barnet är fött så slipper man bekymra sig över toalettbesöken när man på ett eller annat sätt är nyförlöst.

Frukt och fiber tycker jag gav en obehaglig laxerande känsla. Jag har ju gått igenom typ allt som finns genom åren...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 624
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 765
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 371
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka