Förstår inte

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Lilla Lina
  • Startdatum Startdatum
L

Lilla Lina

Igår på Vinnare V75 så var det en tittare som skickade in ett sms och undrade om tipsexperten Raffe verkligen tyckte att V75-1 var en travtävling. Han förstod inte frågan. Det gör inte jag heller. Och när man läser på Travronden idag så står det så här:

Henrik Ingvarssons krönika:
Har egentligen ingen åsikt om nye spel-Raffe i teve, men blev ändå en smula orolig när han inte ens förstod frågan från en tittare om han verkligen tyckte att det var travtävling i V75-1 i går.

Kan någon förklara? Vad menar Ingvarsson? Och vad menar tittaren?

Sv: Förstår inte

Första halvan av loppet gick ju väldigt sakta, de stod ju snudd på stilla ett tag.
Det var helt enkelt inte mycket till tävling.

Jaha, var det därför! :bow: :bow:
Tänkte inte på att det gick sakta. Alla var ju felfria i alla fall och kom in på 16-tider.

Jaha, var det därför! :bow: :bow:
Tänkte inte på att det gick sakta. Alla var ju felfria i alla fall och kom in på 16-tider.

Precis, man vinner näst högsta klassen på 1.16.1 med 125.000 i förstapris mitt i sommaren. Rena gåsmarschen ju.......:crazy:

I de svenska loppen finns det fortfarande utrymme för taktik och det tycker jag är en stor del av tjusningen i sporten. Jag blir riktigt trött på spelartramsdiskussioner och open stretch.

I de svenska loppen finns det fortfarande utrymme för taktik och det tycker jag är en stor del av tjusningen i sporten. Jag blir riktigt trött på spelartramsdiskussioner och open stretch.

Visst ska det finnas utrymme för taktik, men börjar det inte att bli väl ofta som det segas i loppen? Kan väl bara vara kul för kretsen kring vinnaren samt för de som har lirat?

Trav är känslor, och det är bra! :)

Fast, open stretch gör ju att det blir ännu mer taktik.

Det är väl taktik att "sega" i loppen oxå?? Det är fritt för vem som helst att gå fram och gasa om de vill.

Alla bedömmer situationen från där de sitter och anser man det bäst att sitta kvar i 4:e ytter i lustempo så må det väl vara fritt till var och en?

Spelarna ska förutse V/P och då bör man kanske kunna förutse att det ska bli gåsmarsch runt banan ett par varv oxå?

:angel: ;) :D

Alla bedömmer situationen från där de sitter och anser man det bäst att sitta kvar i 4:e ytter i lustempo så må det väl vara fritt till var och en?

Ja det är klart det är. Men ofta anser man det och sitter kvar, finns inte så många hästar som tål att avancera fram till dödens och göra jobbet själv. Tänk vad enkelt det skulle vara att köra lopp i så fall!:D

Hittills är jag ingen anhängare av open stretch, men vi får väl se om det ändrar sig.

Med open stretch finns det ingen anledning längre att ligga kvar i dödens om man kan krypa ner i rygg (om man inte har en häst som trivs bäst i dödens, naturligtvis). Utan open stretch kan man ju behöva göra det taktiska valet att man hellre ligger i dödens än riskerar att bli fast i vinnarhålet. På så sätt tror jag att risken är större - med open stretch - att favoriter släpps till spets utan strid, eftersom de annars ger ledaren en tryckare och kryper ner i rygg, för att sedan vrida ut på upploppet. Och då kanske man tycker att det är bättre att släppa och få rygg på favoriten i förstaskedet, än att offra en kortspeed för att behålla ledningen, få favoriten i rygg och bli nerspeedad på upploppet?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 217
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: nickan1
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar