Förståndshandikappad!

linzan

Trådstartare
Kan en hund vara det? Vår ena hund är totalt okontaktbar ibland, det är svårt att förklara men det är som om han befinner sig i en annan värld, helt jäkla hyseterisk!
Han bor ihop med sin mamma så hon skämmer bort honom som f*n rent ut sagt.
Säger du till honom så tror han att du leker med honom och folk blir vansinniga när han håller på och hoppar och nafsar!

Ja, vem vet? Jag har också träffat en hund som var totalt okontaktbar, förstod varken röst eller kroppsspråk.. Han hade problem med andra hundar också, han förstod inte dem heller. Men det är svårt att veta vad det berodde på...

Oki då är det ju ingen fel på hörseln i alla fall.Min hund är oxå så där till och från..Mest då hon blir stressad och då inte kan konsentrera sig..Men det går över om man sätter henne och pratar lugnande med henne...

Jag skulle mer gissa på att det är nervkonstitutionen det är fel på. Det gör att hunden är väldigt dålig på att hantera stress och gör många felbeteenden. Dvs de vet inte riktigt vad de gör.

Hundar som är extremt undergivna brukar ofta bete sig så där - ju argare du blir desstå mer hysteriskt blir hunden hoppar, naffsar river och tjuter... givetvis kan man inte tvärsäkert säga nåt utan att studerat hunden och en grundlig vetrinärundersökning. VIsst FINNS det förståndshandikappade hundar, men de är rätt sällsynta

Okej för ibland så rusar han bara fram till sin pappa (vår gamla vovve) och slickar honom i hela ansiktet och när Bonzo morrar så blir han ännu värre i typ en halv minut och sen slänger han sig på rygg och visar att han ger sig!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 006
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka