Sv: Förståelsen hemma !!
Hur får ni era respektive att förstå det ni håller på med som tex. ridning !! Ridning tar tid o kostar om man vill tävla o vara med på saker. Är engarerad i klubb o.s.v det tar ju tid. När jag tävlar så drar jag iväg själv ingen där hemma är intresserad det enda man hör att mina hästar kostar pengar o tar all tid, så hördes det inte när dottern red !!! Är det tvunget att man ska ha en respektive som är hästintresserad ????????????? Okey nu är det inte så vanligt att män tävlar kanske men kanske någon gör det här! Hur upplever ni kvinnor det är det bara förståelse o samtycke eller gnisslas det också hos er ? Eller har jag bara ett onormalt äktenskap?
Som tur är kan jag glädjas själv när jag har framgång o smälta själv när det går tillbaks !!! Men det är tröttsamt
hm... nä, min man är mkt förstående, men å andra sidan tar jag mycket stor ansvar i hemmet, (typ allt) med båda barnen, tar även min del i vårt AB och när jag åker med hästarna är jag oxå oftast själv, vilket jag inte alls har ont av. Det är skönt att komma ifrån lite.
Min man är dock mkt involverad i mina hästar, han är ingen hästmänniska, men extrem djurmänniska, vilket gör att han många gånger hanterar krångel med hästarna mycket bättre än mig. Han rider oxå ibland, även om det är mkt sällan... Intresset finns för djur och han suger åt sig av allt man går och pratar om, så han är teoretiskt lika "utbildad" som jag är...!
Dock måste man ju prioritera,, om min man gnällde och gnisslade, skulle jag göra en utvärdering av mitt "hästande"...
Håller jag på för mycket? Kan jag varva ner lite?
När man har familj och barn måste man prioritera annorlunda ibland, och kanske inte bara tänka på sig själv... för mig är hästarna ett måste, men jag vet att jag har dem, de springer ingenstans, och när barna är större kan jag ägna mer tid åt det hela... barnen är bara små en gång. (hästarna oxå kanske, har bara unghästar just nu, och det kräver ju sitt, men man måste inte överdriva...)
Upplever inte att min man gnisslar, det är mer att jag måste ta av tid som vi INTE har, vi ses mycket lite pga vårt företag, så ibland försöker jag fixa så att jag rider mycket sent på kvällarna eller när han ändå måste sitta INNE och jobba, för en gång skull...
Det funkar,, det måste det göra!