Första utställningen, så gick det!

jassica

Trådstartare
Maggan var kolugn medans vi väntade utanför ringer, och efter cirka 1 timme inser min sambo att vi står vid fel ring!! Rusar till andra ringen men då har bassarna redan visats, och jag har därmed ingen chans att gå vidare, men jag får smita emellan och visa Maggan och få ett omdöme! Tråkigt tycker jag att jag klanta till det, men det var ju första gången och Maggan skötte sig perfekt, när vi gick i ringen mötte vi en stor hund som kom i andra ringen, men hon brydde sig inte ett dugg. När jag ställde henne framför domaren, stod hon superfint behövde knappt hålla i henne. Domaren berömde mig för att jag övat så mycket för hon gick kalasfint, varpå jag blir så chokad och säger: njaa, Maggan är knappt van att gå i koppel hon är alltid lös, domaren tyckte hon gick finast av alla hundar hon sett idag.

Lite urdrag från omdömet:
" Bra proitioner, bra öron, bra över och underlinje, bra benstomme, välutvecklad, bra svans, rör sig bra. Mycket trevlig liten behaglig tik som visar sig väl. Mycket vacker färg och päls!"

Domaren sa även att jag fick lova att inte bli ledsen, för att jag inte får gå vidare och måste forstätta ställa ut Maggan! Hon ville gärna se oss om nåt år när hon växt på sig lite grann. Hade jag inte missat starten hade jag gått vidare..

Gissa vem som var superstolt som åkte hem med detta fina omdöme och ett hp=):bump:

Sv: Första utställningen, så gick det!

GRATTIS!!! Synd att ni gjorde en tabbe där bara, men man läsig av sina misstag;)
Hon fick ju superfin kritik dessutom!

Grattis, vilken bra kritik!:bump:
Verkar ju som domaren gillade det hon såg, så ut i ringarna med er.
Jag tycker att det är jättekul med utställningar, och hoppas att du finner tjusningen också, har man dessutom en hund med förutsättningar att lyckas väl blir det ännu roligare.

Tack till er båda. Ja jag är jättejättenöjd med kritiken, trodde aldrig jag skulle få höra så fina ord om min lilla köttfärslimpa:D

Vi kommer absolut fortsätta med utställningar, och se till att vara i rätt ring nästa gång. Slängde mig faktiskt på datorn när jag kom hem för att kika utställning, men örebro län hade inget mer att bjuda på detta år, synd nog..

Dock ska jag till Gävle i Januari, känns lagomt, ungefär 3 månader kvar, hinner hon växa på sig lite mer också.

Gud, jag skulle kunna babbla på i evigheter om hur stolt jag är över henne, lilltjejen=)

Jag som var så nervös, men det försvann direkt när vi gick in i ringen, var nästan att hon gick med mig, skötte sig helt kanon:love:

Nog med svammel!

Grattis! vilken bra debut (trots misstaget med ringen).
Det är guld värt att få höra att man visar sin hund bra och att den sköter sig. Jag själv har som mål att få ett "välvisad" på kritiklappen för min lilltjej, men det känns som om det är långt bort...

Hoppas att det går vägen nästa utställning då :D

Har du några foton från dagen?

När är utställningen i Gävle? Inofficiell?
Letar efter en till min valpis till när hon blivit gammal nog, och Gävle är det ju inte så långt till:D

Ja, jag vart helt paff att hon fick så bra kritik.

Tyvärr så hittade jag inte kameran på morgonen, så vi tänkte ta kort med min pojkväns kamera, men precis när jag skulle ställa bad domaren honom att gå och hämta ett papper ang. utställningen som vi hade i bilen, och han kom tillbaka när jag ställde upp henne på slutet, och lyckades bara få ett kort, som tyvärr inte var det bästa.

Men nästa gång ska kameran med!

Den är 31 Januari, om jag inte minns helt fel, kommer kolla upp det bättre lite närmare när jag ska betala och anmäla. Den är i boulognerskogen, och där finns ingen lokal, så den lär vara utomhus.

Tror den ska vara inofficiel.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 362
Senast: WildWilma
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka