jassica
Trådstartare
Maggan var kolugn medans vi väntade utanför ringer, och efter cirka 1 timme inser min sambo att vi står vid fel ring!! Rusar till andra ringen men då har bassarna redan visats, och jag har därmed ingen chans att gå vidare, men jag får smita emellan och visa Maggan och få ett omdöme! Tråkigt tycker jag att jag klanta till det, men det var ju första gången och Maggan skötte sig perfekt, när vi gick i ringen mötte vi en stor hund som kom i andra ringen, men hon brydde sig inte ett dugg. När jag ställde henne framför domaren, stod hon superfint behövde knappt hålla i henne. Domaren berömde mig för att jag övat så mycket för hon gick kalasfint, varpå jag blir så chokad och säger: njaa, Maggan är knappt van att gå i koppel hon är alltid lös, domaren tyckte hon gick finast av alla hundar hon sett idag.
Lite urdrag från omdömet:
" Bra proitioner, bra öron, bra över och underlinje, bra benstomme, välutvecklad, bra svans, rör sig bra. Mycket trevlig liten behaglig tik som visar sig väl. Mycket vacker färg och päls!"
Domaren sa även att jag fick lova att inte bli ledsen, för att jag inte får gå vidare och måste forstätta ställa ut Maggan! Hon ville gärna se oss om nåt år när hon växt på sig lite grann. Hade jag inte missat starten hade jag gått vidare..
Gissa vem som var superstolt som åkte hem med detta fina omdöme och ett hp=)
Lite urdrag från omdömet:
" Bra proitioner, bra öron, bra över och underlinje, bra benstomme, välutvecklad, bra svans, rör sig bra. Mycket trevlig liten behaglig tik som visar sig väl. Mycket vacker färg och päls!"
Domaren sa även att jag fick lova att inte bli ledsen, för att jag inte får gå vidare och måste forstätta ställa ut Maggan! Hon ville gärna se oss om nåt år när hon växt på sig lite grann. Hade jag inte missat starten hade jag gått vidare..
Gissa vem som var superstolt som åkte hem med detta fina omdöme och ett hp=)