Första utställning

*tove*

Trådstartare
Jag och min Elvis (6 mån shih tzu) ska kanske på våran första utställning den 6 maj i skövde. Men jag kan inget om utställningar alls ju! Och Elvis kommer säkert bara titta på alla hundar och folk runt omkring sig, det kommer inte bli lätt att få honom och gå fint då... Jag vet inte riktigt hur utsällningar funkar, någon som vill förklara lite? Och kanske ge några tips?

Här har ni min lilla kille.

19749532.jpg

19749533.jpg

Sv: Första utställning

Underbart kul att se en utställningsshih-tzu! :love:

Min familj har fött upp Shih-Tzu i flera decennier men lade ner kenneln alldeles nyligen, ca 4 år sedan då min mormor som var dåvarande kennelägare dog hastigt och lustigt :(.

Får man vara nyfiken och fråga vart han kommer ifrån och hur stammen ser ut? :D

Angående uställningen finns det nog folk som kan berätta mer ingående hur det går till, jag själv har aldrig varit inne i ringen. Du kommer att få visa upp din hund i trav i grupp och även enskilt om domaren vill ta en extra titt. Hunden kommer även undersökas på bord. Skaffade dig ett uställningskoppel snarast möjligt och börja träna på att ställa upp honom rätt osv. vill du kan du höra av dig till dig uppfödare som säkert kan komma med tips!

Utställning shih tzu var nog att ta i :p

Vad tråkigt :(

Han är uppfödd hos marie-louise börsholt i falköping. Det är min pojkväns styvmamma, så jag får fråga henne lite mer hur de funkar i ringen och se. Jag har även fått tips av en jobbarkompis som kan det där bra =). Jag kan inte stammen så där jättebra i huvudet.. finns det ingenstans man kan söka på hunden och få upp stammen?

:bow::bow: vilka fina ord jag fått.

Du kan kolla hundstammen på www.skk.se, sen hunddata och sen hund. Sök på M-L Beauty eller hur hon stavar det ...

Klart att det går bra med Elvis, han är ju bara såå söt :D:love::D

Aah ok, men det är grymt kul att se en shih-tzu här överhuvudtaget och som dessutom ska ställas ut :D. De är så grymt gosiga i den där långa pälsen vid den åldern :love:.

Nu vet jag ju inte om det blir något med denna utställningen.. sista anmälningsdag har ju gått ut. Får höra med m-l imorgon om hon kan fixa det ändå... Måste man vara medlem i skk eller något för att ställa ut?

se till att okända kan gå igenom honom, känna,kolla i munnen mm.

sen måste man väl vara medlem i SKK för att ställa ut?tror jag :confused: om de gäller In eller Officiella vet jag inte,man kanske får vara med på in-utställningar utan att va medlem i skk

Det är jag nu. Och vi är anmälda till två utställningar nu. i skövde och i larv! Vad nervös jag kommer vara..

usch :p jag kommer nog aldrig våga visa hunden själv. Men jag är ju en fegis med :angel: uppfödarna får stå för den saken. Ska ställa ut i Borås den 18 maj...fy... fick du mitt mess föresten? vet inte om jag skickade fel :s

Japp, du måste vara medlem i SKK för att kunna ställa ut.

Nej, det beror på vad det är för utställning. På de allra flesta inofficiella utställningar krävs inget medlemsskap (undantag: rasklubbsspecialer).

På officiella utställningar måste man vara medlem om hunden ställs ut i officiell klass. D.v.s. medlemsskap krävs ej för att ställa ut i valpklass.

jag vet, de är så inpräntat i huvudet så de gick automatiskt. har raderat de nu dock...ska bara radera de ur minnet med ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 104
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 060
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V