Första tömkörningen på länge :D

Underbar

Trådstartare
I dag har jag tömkört underbar de va ett tag sen efter all väntan på selen. de gick jätte bra hoppas de blir någon körning med i veckan. Brukar ni köra själva? eller ber ni någon annan att följa med?

Sv: Första tömkörningen på länge :D

Nja, jag brukar köra själv eller så är ungarna med i vagnen. Då vi jobbar i skogen så är dom oftas två.

Jag tycker att så länge man känner sig osäker så är det bra att vara två.
Att känna sig osäker är inte det samma som att vara osäker..därför kan man ibland ha svårt att släppa taget och aldrig börja med ensamkörningen.

Man kan oftast mer än vad man tror!
Och det man kan när man är två kan man när man är ensam med!:idea:

Detta förutsatt att hästen är välkörd osv.

Allteftersom utökar man sitt "område" med att till slut köra ut ensam.

FAst det är alltid roligt att ha någon att tjöta med med kaffekoppen i näven o tömmen i den andre!:D

Kaffe?? Det va väl Pufffan som stickade vantar om jag inte minns helt fel.

Glömde..du är ju från landet så du hör väl göken ropa i det där kaffet antar jag..:angel:

Stickade pufffan vantar på kuskbocken??:o
Ja säg vad den keringen inte har gjort..;)

Ja, jag vill minnas att hon gjorde det men jag kan ha fel.

Ja det tror jag också hon gjorde. För Kotte kunde vägen till Valdemar själv eller vad det var. Minns inte riktigt :D

Vad kul att din sele har kommit!

Vi kanske kan köra ihop sen? Lukas är fet och har ingen kondis kvar, så vi tar oss inte fram jättesnabbt.

Men jag har handlat en körpisk i veckan, och expediten var tydligen underbars uppfödare för övrigt :)
Pisken är lååång, så jag får väl fästa en morot längst fram och muta honom till att ta sig bort mot ert stall ;)
Skämt åsido, det vore kul med sällskap nån dag, i längden blir det trist att köra ensam..

//Anna (med russhingsten)

Vad kul att din sele har kommit!

Vi kanske kan köra ihop sen? Lukas är fet och har ingen kondis kvar, så vi tar oss inte fram jättesnabbt.

Men jag har handlat en körpisk i veckan, och expediten var tydligen underbars uppfödare för övrigt :)
Pisken är lååång, så jag får väl fästa en morot längst fram och muta honom till att ta sig bort mot ert stall ;)
Skämt åsido, det vore kul med sällskap nån dag, i längden blir det trist att köra ensam..

//Anna (med russhingsten)

Tack =) aa visst det kan vi göra det är underbra med :D aha okej christine ? haha aaa.... ja det får vi göra. Står du långt bort från Jasmins stall nu?//emelie

nä, inte så jättelångt. i hällesåker, upp mot benareby. Men kör ofta bort åt ert håll så det blir inte så svårt att mötas nån dag isf.. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix