första terrängträningen.. *nervös som tusan*

aprilia

Trådstartare
Imorrn ska jag o pållen på första terrängträningen tillsammans! :bump: ska bli jättekul! :D

men jag måste säga att jag blivit lite nervös de senaste dagarna.. :o vill ju att allt ska gå bra.. behöver lite pepp inför imorrn!

sedan har jag lite funderingar..
ska jag brodda? hon som fick med mig på träningen ska inte det :confused: vet inte riktigt hur jag ska göra, det kan väl gå om det är torrt å fint men nu har det ju regnat på sistone.. vad ska jag göra?
tänkte köpa förbygel (med avtagbar martingal) sista minuten imorrn, min tränare rekommenderade det å jag insåg senare att det inte finns ngn i stallet.. :eek: gaah! börjar bli riktigt nervös nu..

så en massa pepp o tips! hjälp mig! :bow:

Sv: första terrängträningen.. *nervös som tusan*

Om det inte är grusbana (vilket det inte brukar vara hela vägen) så tycker jag att du ska brodda. Hästen kan bli osäker om den känner att den halkar, du kan bli osäker om du tror att hästen ska halka... att brodda är inte så besvärligt, jag hade absolut gjort det. Även torrt gräs kan bli halt. Tänk också på att ha ordentliga skydd på benen på hästen. Hoppas att du får skoj!

okej, jo jag tror nog det får blir brodd - känns som om att (precis som du säger) att både jag o häst kommer å bli osäkra.. men jag har ingen gräsbrodd, kan jag ta isbrodd från i vintras? ska ha boots o skydd runt om.. eller ska jag köpa gräsbrodd?

tack så mkt för ditt svar :bow:

Det borde funka Ok med isbrodd. I allmännhet är ju inte träning så speciellt dramatisk. Det brukar gå ganska lugnt till. Ha det så kul.

ok, då får det bli isbrodd. tack för ditt svar! :) :bow:

ja, det ska bli superkul :bump: wiieho! :D

Nu har du väl redan varit på din träning, men jag tänkte ändå säga att jag tkr att du alltid ska ha boots om du rider med brodd. Och då är det runt om , skydd också :)

ja precis, absolut! :)
nu blev det så att jag struntade i att brodda dock, det blev inte riktigt som jag hade tänkt men det funkade ändå!

här kommer lite bilder från träningen :)

070913007_.jpg

070913008_1.jpg

wiiee, det här är skoj!

åhej å hå :p

pålle var lite piggelin.. :angel: :love:

hästen skötte sig bra men jag kände mig urkass :crazy: har jäkligt dålig hoppsits och kommer i obalans precis innan o efter hindret. dessutom var jag väldigt spänd (trodde jag inte var det men jag var nog lite nervös..) men men, det var roligt o det är bara o kämpa vidare!

kommentera gärna!

Av bilderna och döma, tittar du alltid ner? Lite nervös får man vara. Kul att du hade skoj! Lycka till i fortsättningen.

Ja, visst var det skoj! (Och det syntes stor skillnad på hur du hoppade i början och slutet.)

Av bilderna och döma, tittar du alltid ner? Lite nervös får man vara. Kul att du hade skoj! Lycka till i fortsättningen.

:rofl: ja du, jag höll på med att grejja med lädrena så det är därför jag kollar ner.. pappsen kunde ju inte få för sig att säga till när han skulle fota :angel: ;)

jaa, det var du med lille skutten! :D
det kändes bra iaf att det gick bättre mot slutet, i början kändes det som jag inte kunde rida alls :p fick liksom inte till det, men jag ska hårdträna min hoppsits nu! :banana:

haha, förstår det! :D det va himla roliga hinder, fast vissa hoppade vi inte då jag ansåg att vi inte riktigt var redo för det.. :angel: (märkväl att det var jag som ansåg det, inte hästen.. :angel: hehe )

Hej! Nu hittade jag på det...

Fina ni är!!
Han ser väldigt positiv ut, verkar tycka det är helskoj ;)

wiie, du hittade tråden tillslut :D

tack! :love: ja, både jag o pållen tyckte det var superskoj! :banana: jag måste bara bli bättre på o rida :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Hanna2021
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 034
Senast: Cafer
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 670
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar