Första terränghoppningen för en 3-årig

the_connemara

Trådstartare
Har ni några tips? Vad för hinder är lämpliga att hoppa första gången?

Ska låna en kompis o hennes trygga ponny o ha före, bara vi två med tränaren en stund så vi kan styra hoppningen hur vi vill. Har vart där i lina innan o skuttat över liten bank o gravar utan en suck. Dock ville jag inte kliva ner i vattnet men han har gått i vatten på några andra ställen med ryttare. Rem runt halsen ska jag ha med :D Mer tips? Allt av intresse :bump:

Sv: Första terränghoppningen för en 3-årig

Ta det lugnt bara, det är bara en bebis.

Prova bara lite, det ska inte hoppas just nåt förrän nästa år med den ändå.

Vad tror du bestämt egen träff för :D Jag vill inte sitta på honom mer än 20-25 min inkl framridning. Hade tänkt två små oxrar, ngn liten grav, ett litet ned/upphopp o gå runt i vattnet. Låter det bra? Blir ju 5 språng om allt funkar, absolut max tio. Krånglar det (vilket jag har svårt att tro) så utelämnar vi ju bara resten av hindren.

Jmf första (och enda) hoppningen på bana 4 språng o löshoppning ca 5-8 rundor.

Det låter bra att du tänker på det! :) Upplägget låter vettigt tycker jag.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag kommer inom snar framtid att lägga ut min häst på försäljning. Det blir första gången jag ska sälja en häst och jag har några...
Svar
9
· Visningar
2 788
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
322
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 669
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar