Nej, det håller jag självklart med om att allt det låter rätt vidrigt.
Om man ska stå avklädd (?) i båset och vänta (?) blir ju väntetiden på sin tur något helt annat också.
Jag upplever stämningen i mammografivagnens pluttiga väntrum som väldigt trevlig pga. det skapas naturlig interaktion och bättre än de flesta andra vårdbesök jag varit på.
Det var sambandet mellan gruppbokning och löpande band som jag reagerade på. Men när man är ensam om både lokaler och personal från man går in och hela processen påbörjas till dess slut blir det ju en annan sak än om man ingår i en kedja där folk processas parallellt. Jag förstod inte att det var så du menade, utan tänkte att det handlade om att inte få ett individualiserat klockslag som 'ens eget'.
Ja optimalt var att man stod och höll i handduken runt överkroppen och väntade i sitt bås så att det inte blev någon spilltid enligt personalen. Det var den informationen som gavs till alla som kom dit när jag var där. Hela bemötandet var väldigt undermåligt. Tror inte det gjorde att fler blev positivt inställda till mammografi precis. Det var tio små bås på rad ungefär som provrum fast med minimalt utrymme.
Mig var de jätteirriterade på för jag vägrade att ställa mig i ett bås .