första löpet??

Gupello

Trådstartare
Min hund, blanding, border colli, golden/flatcoat är lite mer än 11 månader, hon har inte löpt ännu, iaf 4 av hennes syskon (7 ungar hela kullen) löpte redan i oktrober. behöver jag orora mig eller kommer det senare än "vanligt"
 
Sv: första löpet??

Det är nog inte så ovanligt - mina goldentikar brukar inte börja löpa förrän de är runt ett år gamla, ibland senare. Den som löpte senast var 18 månader gammal, hon slog rekordet!
 
Sv: första löpet??

Nej du behöver inte oroa dig.
Din hund kan vara sen. Det kan också vara så att din hund löper bara en gång om året. Vidare kan det vara så att hon visar ytterst lite och du helt enkelt har missat att hon löpt.
 
Sv: första löpet??

Håller med ovanstående.

Hos katter fungerar ibland finfint med E-vitamin, då kommer de igång.

Gissar att det kan vara värt att prova hos hund också, om det är viktigt för dig att hon kommer i löp.
 
Sv: första löpet??

Min tik har inte heller löpt sitt första löp än och hon är över 14 månader. Jag blev oxå lite orolig, men det är tydligen inget att oroa sig över. Man får väl vara glad så länge man slipper det! :angel:
 
Sv: första löpet??

Våran tik har börjat att löpa för en vecka sedan, hon är 14 månader. Men det syns inte mycket hemma för hon är väldigt renlig o slickar sig. Det märks mer ute på promenader hon skvätter o har knappt tid att sitta ner o kissa. Hon är inte intresserad av andra hundar har aldrig varit men det är ju individuellt. Kanske ändrar sig när hon blir äldre vem vet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
933
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 583
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp