Första löpet, ingen trosa, affärerna stängda!

Cocos

Trådstartare
Min lilla är nu stor! Hon började löpa nyss och klantiga jag har inget tikskydd :eek: affärerna är stängda! Är rädd om möbler, mattor m.m så nu undrar jag om det finns nån smart grej man kan tillverka själv?

Sv: Första löpet, ingen trosa, affärerna stängda!

Det borde ju gå att göra med en bit lakan och sen klistra dit en binda. :) Typ att man knyter i sidorna och gör ett hål för svansen.

Hehe.. Smart! Ska pröva med nina trosor men jag e nog lite för bred om baken för att de ska passa henne, lakaniden ska oxå testas :)

Annars kan du ju ta dina trosor och klippa i sidorna så att det går att knyta ihop dom för att göra dom mindre :)

Är det en liten hund kan man ta en strumpa(större storlek) och klippa hål i :)

Om trosorna är för stora över rumpan så använd hudvänlig häfta eller liknande för att tejpa dem mindre, eller kanske en säkerhetsnål och att du har koll på vovven.

Fast hon börjar ju inte störtblöda på studs. Första dagen brukar det mest komma enstaka droppar. Jag hade lugnt väntat till i morgon och köpt tikskyddet då. :)

Jag anvande ett par gamla kalsingar fran mannen och lite silver tape att halla ihop dem med. Kalsingar har ju redan hal.:p

Det är nog sant! Jag har bara sett några droppar..
Kl
Tack för alla tips! Ska pröva trosor och se om det funkar, kalsonger däremot kan bli svårt då min karl inte använder såna med hål i :)

Du kan ju ha lite is i magen o se om hon håller rent själv, sätter du på tikskydd direkt så kanske hon aldrig lär sig.
Möbler kan man skydda med nåt som är enkelt att tvätta.

Jag använder aldrig tikskydd, vill att voffan ska lära sig hålla rent själv, vilket hon också gör! Visst, någon bloddroppe kommer det på golvet, men inte så fasligt många. Också en variant ;).

Hon fick ett par av mina trosor men dom halkade av när hon maskade runt i soffan.. Hon verkar städa själv väldigt bra, har bara blivit en ynka droppe på golvet så min panik var inte så befogad :D min förra hund va grand danois kanske därför jag väntade mig ett blodbad :angel:

Min tik har precis löpt första gången och det har inte blivit en ända droppe blod på golvet =) Har faktiskt aldrig använt trosa på någon tik ;)

Plocka undan mattorna och lägg ett påslakan i soffan, det är lätt att tvätta. Har inte haftskydd alls på min tik, och nu, denna gången är hon fantastisk, två små droppar har jag fått torka!:love:

Fast visst blir man sugen på att köpa nån av dessa vansinnigt söta små tikskydd....;)

Gud så skönt med en hund som sköter det själv! Mopsan bryr sig inte ett spår utan låter glatt blodet droppa. Golvet gör ju inte så mycket men vi har många och och halvdyra mattor och dessutom en splitterny och ljus soffa. Tikskydd funkar inte utan glider bara av, hur hårt vi än spänner i midjan. Att täcka över möblerna funkar inte eftersom hon undantagslöst lyckas flytta på filtar och annat som vi lägger ut. Lösningen har fått bli en babybody i strl 80 med trosskydd i :D Turligt nog är mopsan ganska frusen, så hon verkar tycka det är rätt mysigt med en trikåpyjamas... Jag är verkligen inte den som brukar klä ut mina hundar men hon ser ruskigt gullig ut :love:

Min lilla är nu stor! Hon började löpa nyss och klantiga jag har inget tikskydd :eek: affärerna är stängda! Är rädd om möbler, mattor m.m så nu undrar jag om det finns nån smart grej man kan tillverka själv?

Tja, ta bort mattor och lägg ett gammalt påslakan i de möbler hunden får vara i - så är allting skyddat;)

Måste vara sjuktsöt i trikåpyamas :love: låter smart dessutom, tikskyddet jag köpt halkar oxå bara av hela tiden. Nu använder jag det endast på natten för hon slickar rent nör hon e vaken men det ör oxå sängen jag e mest rädd om :eek: så nu måste jag springa och köpa baby kläder :D tack för tipset!

Nej vilken bra ide! Blir sugen på att testa på boxern, men att även ifall jag hittade någon som passade skulle hon klä av sig den på tre sekunder. Inget funkar.

Jag hoppas att hon ska bli bättre på att städa efter sig nu då hon blivit äldre (yeah right...)

Droppar på golvet går att torka upp, det är då hon skakar på sig som problem uppstår.:o

Vi är väldigt nöjda faktiskt! Ibland blöder hon lite vid sidan, men det är oändligt mycket bättre än vid förra löpet.

Så här ser hon ut, vår lilla loppa.

419012_10150658985474834_741769833_9129687_1312012982_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 617
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 153
Senast: verser
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 249
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010