Försöker min hund ta över?

Ciindy

Trådstartare
Nu på senare tid har jag märkt att min vovve har börjat morra i olika sitvationer då jag kräver något eller när han inte vill vara med. Idag var jag på agility banan och innan starten velade han inte sitta ner så jag tryckte lite på hans rumpa, då morrar han och lite små naffsar mot mig :eek: Sedan har vi även haft lite problem med att han pissar i tunneln, så när han tänkte göra det tog jag tag i hans öra (inte speciellt hårt) och han naffsar och morrar efter mig! :cry: Det har hänt flera gånger nu när jag tar tag i han. Jag har gått igenom han och det verkar inte som att han har ont men ska ändå be en vet kolla på han. Är det det att han försöker ta över och vad ska jag isånnafall göra? :cry::cry::cry: Är jätte rädd att han ska bita någon då min pappa är helt imot att ha kvar en hund som biter:cry::cry:

Försök komma med bra råd nu och var inte onödigt elak, tack :bow:

Sv: Försöker min hund ta över?

Är det så att hunden inte har ont så kan det bero på osäkerhet, eller dominans. Att du inte ska säga åt honom vad han ska göra.

Istället för att lägga hand på honom i sådana lägen så hade jag styrt upp honom med vatten. Dvs ge honom ett vattensprut. Man kan enkelt ha en gammal margarinflaska fylld med vatten.

Sv: Försöker min hund ta över?

Det känns lite som att han säger "jag gör som jag vill, du har ingen rätt att bestämma" ungefär... Men ska jag gå och bära med mig vatten på agilityplanen :eek: hade ju sett snyggt ut :d:crazy: haha! på promenader m,m är han snäll och lugn men det är när jag kräver nått jobbigare än inkallning m.m :devil: Sen låter han ju mamma och pappa hålla på med han hur mkt som helst :( Han ska som sagt få genomgå en undersökning hos vetrinär inom några veckor så får vi se vad det visar... :cry::cry::cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 438
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 903
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London