Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser mig inte som modig. Men jag förstår vad du menar. Jag tar det som en komplimang.
Du låter väldigt mycket som min vän M - hon kände sig inte alls modig utan snarare rätt liten och ynklig på många sätt, men det hon gjorde var ju modigt (enligt henne själv dock bara nödvändigt för hennes egen överlevnad) och hela resan GJORDE henne till en modigare person. Mindre ängslig, mindre mån om att passa in, mer sig själv. Kanske fanns allt det där i henne från början (och även i dig?), men det kom liksom inte ut förrän HON kom ut! Jag har ofta tänkt på henne som en fågeln Fenix - att hon var tvungen att förstöra sin gamla person (”han”) för att resa sig ur askan och bli sitt verkliga jag (”hon”).
 
Du låter väldigt mycket som min vän M - hon kände sig inte alls modig utan snarare rätt liten och ynklig på många sätt, men det hon gjorde var ju modigt (enligt henne själv dock bara nödvändigt för hennes egen överlevnad) och hela resan GJORDE henne till en modigare person. Mindre ängslig, mindre mån om att passa in, mer sig själv. Kanske fanns allt det där i henne från början (och även i dig?), men det kom liksom inte ut förrän HON kom ut! Jag har ofta tänkt på henne som en fågeln Fenix - att hon var tvungen att förstöra sin gamla person (”han”) för att resa sig ur askan och bli sitt verkliga jag (”hon”).
Det är väldigt mycket så.
 
Aha :)
Har tagit sonen över 2 år att komma dit. Han väntar ff på att få börja med testosteron, men det blev så iom flytten då han får byta mottagning
Men de sa i Alingsås att det går fortare i Stockholm
För min vän, som bor i Stockholm, tog det ca ett år av utredning och samtalsterapi innan hon blev ”godkänd” för HRT (då hade hon dock redan ”självmedicinerat” med östrogen ett tag)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 954
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp