Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Önskar dig all lycka med ditt nya liv och att du förhoppningsvis mår bättre framöver :heart

Jessica har en lång väg framför sig men vi finns där som stöd oavsett hur lång vägen är!
 
varför kan man känna sig så stark på förmiddagen och sen vara full av tvivel på kvällen?
 
För att nåt händer med en på kvällen. All oro, ångest och dumma tankar kommer krypande.

Talar alltså utifrån hur jag har det, även om mina känslor mer handlar om att ha noll kontroll än att hitta en ny identitet (eller kanske snarare ta fram en undangömd?).
det måste vara hemskt att känna att man har noll kontroll.
just nu känner jag mig så falsk.
vist jag umgicks med min bror och det var nästan normalt.
men det tog så mycket energi
 
det måste vara hemskt att känna att man har noll kontroll.
just nu känner jag mig så falsk.
vist jag umgicks med min bror och det var nästan normalt.
men det tog så mycket energi

Små steg på vägen. Ok? :heart Du gör så gott du kan med det du har just nu och det kommer att kräva massor med energi. Så svaret är kanske att bara umgås med din bror när du känner att du har energi att ta av.
 
varför kan man känna sig så stark på förmiddagen och sen vara full av tvivel på kvällen?
Det där kan jag känna igen mig i mycket att det skiftar enormt under en och samma dag. Fast inte inom kön och identitet utan helt andra saker. Tvivlet kan vara enormt starkt ena stunden och som bortblåst nästa.
Jag tror det är så när man kämpar med sig själv och sina val och med livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 955
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp