Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyfiken fråga. Är patientbesöken, alltså kostnaden, dyrare? Eller går det på ”landstingets kassa”, dvs samma som ett vanligt besök på vi kostar?

Minns jag fick betala dyrare för många år sedan när jag gick privat medan andra möten m privata vården varit samma priser som landstinget.

Nyfiken fråga. Är patientbesöken, alltså kostnaden, dyrare? Eller går det på ”landstingets kassa”, dvs samma som ett vanligt besök på vi kostar?

Minns jag fick betala dyrare för många år sedan när jag gick privat medan andra möten m privata vården varit samma priser som landstinget.
Det finns inga privata alternativ för transvård i sverige, man måste söka sig till internationella vårdgivare. (Vilket i sig är helt makalöst). Som transfem är det inte så farligt kostsamt, ca €30 i månaden + självkostnadspris för medicinerna.

Som transmaskulin kostade det närmare €100 i månaden med medicin, fram tills det för ca ett år sedan blev olagligt. Transmaskulina står nu helt utan alternativ till den många år långa vårdkön. (Eftersom testosteron är dopingklassat och inte får föras över landsgränser). Sverige har av någon anledning valt att inte acceptera/lämna ut medicin om man har recept från annat land.

Det finns inga privata alternativ för transvård i sverige, man måste söka sig till internationella vårdgivare. (Vilket i sig är helt makalöst). Som transfem är det inte så farligt kostsamt, ca €30 i månaden + självkostnadspris för medicinerna.

Som transmaskulin kostade det närmare €100 i månaden med medicin, fram tills det för ca ett år sedan blev olagligt. Transmaskulina står nu helt utan alternativ till den många år långa vårdkön. (Eftersom testosteron är dopingklassat och inte får föras över landsgränser). Sverige har av någon anledning valt att inte acceptera/lämna ut medicin om man har recept från annat land.
Känns inte som att nästa UG, som eg. skulle börjat sändas i söndags men blev uppskjutet, kommer göra saken bättre...

Den här resan, Jag vet inte varför.
Men det är en resa som förändrar allt, och det jag känner en liten rädsla för att jag aldrig kan förklara hur mycket det förändrar en.
Det är en resa som man viste innan att det skulle förändra allt men jag hade inte en aning hur mycket som förändras under resan. Klart att jag tvivlar ibland men jag har nog aldrig mått så bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Det verkar helt omöjligt att hitta ett läppcerat som funkar på mig. Hjälp mig Buke! Nu har jag köpt på mig dessa. Eucerin gör ont...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 414
Senast: Motacilla
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
720
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur