Jag går den privata vägen nu.
Ah, förstår! Så trist att det ska behövas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag går den privata vägen nu.
Det är dyrare, men jag måste.Nyfiken fråga. Är patientbesöken, alltså kostnaden, dyrare? Eller går det på ”landstingets kassa”, dvs samma som ett vanligt besök på vi kostar?
Minns jag fick betala dyrare för många år sedan när jag gick privat medan andra möten m privata vården varit samma priser som landstinget.
Men jag klarar inte vänta mer!Ah, förstår! Så trist att det ska behövas
Det finns inga privata alternativ för transvård i sverige, man måste söka sig till internationella vårdgivare. (Vilket i sig är helt makalöst). Som transfem är det inte så farligt kostsamt, ca €30 i månaden + självkostnadspris för medicinerna.Nyfiken fråga. Är patientbesöken, alltså kostnaden, dyrare? Eller går det på ”landstingets kassa”, dvs samma som ett vanligt besök på vi kostar?
Minns jag fick betala dyrare för många år sedan när jag gick privat medan andra möten m privata vården varit samma priser som landstinget.
Men jag klarar inte vänta mer!
Det förstår jag. Det var heller inte min fråga. Jag var bara nyfiken på hur det fungerarDet är dyrare, men jag måste.
Känns inte som att nästa UG, som eg. skulle börjat sändas i söndags men blev uppskjutet, kommer göra saken bättre...Det finns inga privata alternativ för transvård i sverige, man måste söka sig till internationella vårdgivare. (Vilket i sig är helt makalöst). Som transfem är det inte så farligt kostsamt, ca €30 i månaden + självkostnadspris för medicinerna.
Som transmaskulin kostade det närmare €100 i månaden med medicin, fram tills det för ca ett år sedan blev olagligt. Transmaskulina står nu helt utan alternativ till den många år långa vårdkön. (Eftersom testosteron är dopingklassat och inte får föras över landsgränser). Sverige har av någon anledning valt att inte acceptera/lämna ut medicin om man har recept från annat land.
Nä.Känns inte som att nästa UG, som eg. skulle börjat sändas i söndags men blev uppskjutet, kommer göra saken bättre...
Vad ska det handla om? Försökte kolla, men hittade ingen förhandsinfo
Vad är UG?Känns inte som att nästa UG, som eg. skulle börjat sändas i söndags men blev uppskjutet, kommer göra saken bättre...
Uppdrag granskning, som i många fall gör ok saker, men som har ett helt bedrövligt track-record vad gäller transfrågor.Vad är UG?
Har tittat på peruker men inte kommit till skott. På bilden är det filterHur gick det med peruk? Är det den du har på bilden?
O, vilka bra nyheter, men förstår att det är otålig väntan...Fått svar från provtagningen
Så glad över att alla mina värden är bra, så nu väntar jag på receptet
Fram tills dess så kan jag inte göra mycket mer.
Men just nu så käns det bra.O, vilka bra nyheter, men förstår att det är otålig väntan...