Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20230318_204441.jpg
 
Jag har haft en fantastisk helg, allt har känts jättebra, även om jag har varit rädd, nervös och orolig. så har gränserna flyttas framåt enormt mycket. det enda negativa är att jag inte vågar ännu vara fult ut Jessica. Och det enda riktigt negativa var tjejen på Max som tittade konstigt på mig när hon kom ut med maten.
Det blir bara svårare att inte vara Jessica på jobbet. Jag kan nog inte förklara hur det känns.
 
Jag har haft en fantastisk helg, allt har känts jättebra, även om jag har varit rädd, nervös och orolig. så har gränserna flyttas framåt enormt mycket. det enda negativa är att jag inte vågar ännu vara fult ut Jessica. Och det enda riktigt negativa var tjejen på Max som tittade konstigt på mig när hon kom ut med maten.
Det blir bara svårare att inte vara Jessica på jobbet. Jag kan nog inte förklara hur det känns.

Känner du att du velat göra ett totalt break på jobbet men inte vågar typ?

Så härligt att höra du haft en fin helg i alla fall 😍
 
Caroline Farberger är med i Söndagsintervjun i P1 från 27 januari, om du inte redan har hört den. Jag har lyssnat på hennes sommarprat för ett par år sedan också.
(Jag har en god vän som "gjorde resan åt andra hållet" för nästan femton år sedan. Höll på att stryka med av steriliseringen i Linköping pga mördarbakterier. 😳
Han och hans man har nog rekord i påtvingade skilsmässor och partnerskapsregistreringar och de skulle inte få låna till att köpa hus för att de inte var gifta; att de varit det under tiden kompisen levde som kvinna och födde deras tre barn räknades inte... )
Heja Jessica! 💞
 
Caroline Farberger är med i Söndagsintervjun i P1 från 27 januari, om du inte redan har hört den. Jag har lyssnat på hennes sommarprat för ett par år sedan också.
(Jag har en god vän som "gjorde resan åt andra hållet" för nästan femton år sedan. Höll på att stryka med av steriliseringen i Linköping pga mördarbakterier. 😳
Han och hans man har nog rekord i påtvingade skilsmässor och partnerskapsregistreringar och de skulle inte få låna till att köpa hus för att de inte var gifta; att de varit det under tiden kompisen levde som kvinna och födde deras tre barn räknades inte... )
Heja Jessica! 💞
Jag ska se om jag orkar lyssna på den.
just nu är det inte läge.
Mördarbakterier är inte roliga, hade problem med såna för 13 år sedan.
 
Minns inte vem det var eller om det det här det frågades om.
Men jag hittade den här textraderna på ett annat forum.
Men detta beskriver så väl hur det kändes när jag kom till termer med vad jag är. men jag skulle vilja ändra sista raden till mig själv.

På något sätt var allt annorlunda
Som om en ny person hade dykt upp ur mig
Jag kunde se mig själv i ett perspektiv som jag aldrig sett förut
Inga ambitioner, inga bekymmer
Först kände jag att jag visste var jag hörde hemma och ingenting kunde hindra mig från att vara där
Ingenting och ändå kändes allt verkligt
Världen var under mig, runt mig, ovanför mig
Jag kunde se allt och allt kunde se mig
jag hittade
Fred
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 073
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp