Man är den man är, man är inte sin kropp eller sitt könsorgan.
Jag tycker man alltid ska bygga sin identitet utifrån hur man är som person, sen kan man uttrycka sin identitet genom kläder/stilar istället. Trivs man inte med sin kropp eller kön, går det självklart att operera och man ska självklart göra det som känns bäst för en. Själv har jag skapat den kropp jag trivs bra i genom träning och tatueringar, sen en klädstil som utmärker mig och min identitet. Sen att jag har en snopp istället för slida kan jag leva med.
Bröst har jag betydligt större än många kvinnor oavsett, även om det är muskler istället.
Tyvärr är det enklare som kvinna, speciellt i yngre ålder. Jag har haft flera vänner i både från barn- och tonårstiden som varit tjejer men klätt sig som killar och umgåtts med oss precis som vilken annan kille som helst. Men hade jag kommit i klänning, tajta jeans eller bikini hade det absolut inte varit accepterat. Men jag hoppas tiden har förändrats.
Den erfarenheten jag har säger dock att kvinnor är mer accepterande än män, och likaså flickor än pojkar.