Förslag..

Sv: Förslag..

Det här är ju också rätt smart, men då måste det ju till något slags system för vad som gör en ryttare rutinerad. Och hårda krav. :devil:

Japp. En ryttare kan INTE bli rutinerad på att rida EN häst upp i klasserna. Jag tänker mer på unghästutbildarna vars arbetsuppgift är att ta fram hästar.
Ett antal olika hästar på ett antal olika banor. Att sätta gräns är svårt MEN jag tror att vi kommit till ett läge där det behövs.

Fast jag tycker nog att Vinslövs hoppbana kändes minst lika hög som på andra ställen

Fast jag tycker nog att Vinslövs hoppbana kändes minst lika hög som på andra ställen

Visst kan man ha olika uppfattning men nu skojar du väl? Kolla bilden här nedan från Vinslöv inte är det 90 på nåt av dom?:

bushoppningvinslov07.JPG

http://hagaberg.wwwserver1.net/blagult. plank.JPG

Visst kan man ha olika uppfattning men nu skojar du väl? Kolla bilden här nedan från Vinslöv inte är det 90 på nåt av dom?:

Nja det ena är 90 på strecket på reklamen så det vet jag håller 90. Däremot vet jag att alla hinder inte ska vara maxade. Jag har inte upplevt det som enklare i Vinslöv. Stor gräsbana gör det däremot enklare att styra runt jmfrt med"trånga" grusbanor med dubbla banor tex Uddens, Hermanstorp eller Kinda.

Omgivningen gör mycket. Sen ett 3 m som är 90 ser högre ut än ett 3,5 m som är 90. Det har jag också lärt mej.. Men det brukar vara snålt med språng...

Vad fin han är :love:

Jaha nu börjas det igen hela sommaren har du gnatat om att inga hoppbanor håller måttet :angel:

Inser att det är mental träning för Novali. Hon säger till oss att allt är litet så att vi ska säga att det är rätt. Sen Allt handlar om att hon ska fixa 100-klassen :rofl:

Så fort du blandar dig i en diskussion så blir det eländes elände...:devil:

Såja flickor.
Frun här har läst TR. (Hittade det när jag städade :angel:..)

90 klass: maxhöjd: 95 och minihöjd: 85
Antal hinder: 7-8 maxsprång: 9

100 klass: maxhöjd: 105 mini:95
Antal språng: 7-9 maxsprång:10

Högst 1/2 av hindren får vara maxade men minst 1/3 måste vara det.

Ponera 7 språng: 3 får vara 95 övriga 4: 85 (Ok att 2 är 95 och 5 st 85)

Tveksamt om första hindret brukar vara 85...

Ponera 7 språng: 3 får vara 95 övriga 4: 85 (Ok att 2 är 95 och 5 st 85)

Tveksamt om första hindret brukar vara 85...

Här kan jag kanske hjälpa till lite, råkar vara banbyggare sedan ett år tillbaka:)

Allt som Idasagare säger stämmer helt och hållet dock kan jag fylla på med lite om hur man (jag) brukar tänka.

1:a hinderet stigsprång bakkanten på minhöjd, här 85. Sen fick vi lära oss att resten skulle ligga över min dvs på 90-95. Detta innebär att jag bygger (med ovanstående förutsättningar) 3 hinder på 95, förbehållsvis räcken, och tre (oxrar) på 90 där man även tar ut det bestämda antalet hinder på 10 cm inom maxlängd. Oftast försöker man undvika att ta ut både maxlängd och -höjd på samma hinder.

Enda anledningen till att man har ett hinder som ligger utanför klassen är om det skulle vara ngt speciellt, tex en vattenmatta, där kan man gå under klassens minhöjd.

Liknande trådar

Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 217
Senast: Thaliaste
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 692
Senast: Jerseyite
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 894
Senast: Derivata
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat