turbofling
Trådstartare
Min dotter är 3,5 ar och började ny förskolegrupp i september, tidigare var hon i smabarnsgrupp men i samma hus. Hon är ett envist barn med väldigt tydliga gränser och hon vet precis vad hon vill och inte vill och har inga problem med att visa det. Senaste veckorna har problemen pa förskolan ökat. Hon vill inte ga pa toaletten där, just toalettproblemet har vi haft länge, hemma är det inga problem och inte när vi är med men med andra vill hon inte ga (gäller även tex farmor/farfar). Gar hon inte pa toaletten sa kommer det saklart tillslut i byxorna och när personalen försöker byta pa henne sa blir hon hysterisk och bara skriker och slar omkring sig, det gör hon även vid andra situationer när hon känner sig tvingad till saker hon inte vill och hon gör det även med oss. Här hemma kan vi hantera utbrotten hyfsat men förskolan klarar inte av det. I förrgar hade vi ett möte med hennes pedagog och hon vill att jag hämtar dottern när hon blir sa hysterisk. Toalettproblemet försöker vi lösa med hjälp av klistermärken när hon varit pa toaletten och sen en liten present när hon samlat 10 klistermärken. Det fungerade bra igar men idag fick jag hämta ett litet ledset barn.
Hon säger ofta pa morgonen att hon inte vill ga till förskolan men har roligt när hon är där och pratar om allt dom har gjort när jag hämtar henne
Hon fick en lillasyster för 4 veckor sen och det har saklart paverkat henne men problemen fanns även innan även om det har ökat senaste veckan. Jag är föräldraledig och jag har alltsa möjlighet att hämta henne men det känns inte som en hallbar lösning. Hon gar 8.30-11.30 varje dag men jag har tänkt att hon ska fa vara ledig fredagar framöver. Fast jag funderar ocksa pa att ha henne hemma helt, men risken finns ju att problemen finns kvar när hon börjar igen och jag vet ju att hon egentligen har det roligt där.
Har ni ngr tankar om hur vi kan lösa problemen?
Hon säger ofta pa morgonen att hon inte vill ga till förskolan men har roligt när hon är där och pratar om allt dom har gjort när jag hämtar henne
Hon fick en lillasyster för 4 veckor sen och det har saklart paverkat henne men problemen fanns även innan även om det har ökat senaste veckan. Jag är föräldraledig och jag har alltsa möjlighet att hämta henne men det känns inte som en hallbar lösning. Hon gar 8.30-11.30 varje dag men jag har tänkt att hon ska fa vara ledig fredagar framöver. Fast jag funderar ocksa pa att ha henne hemma helt, men risken finns ju att problemen finns kvar när hon börjar igen och jag vet ju att hon egentligen har det roligt där.
Har ni ngr tankar om hur vi kan lösa problemen?