Alltså lektion ska det väl aldrig vara? Men verksamheten med pedagogik ska vara planerad noga. Det är inte förvaring.
Man kan ha rätt avancerad förskoleverksamhet utan att ha en enda lektion (lektioner är rent förkastligt tycker jag)
@Imogen och @MiniLi js jag vet. Jag var lite ironisk gentemot vem det nu var som påstod att barn bara förvaras. Den har nog ingen som helst förståelse över hur jävla mycket förskollärare jobbar och hur många som bränner ut sig totalt för att skapa bästa möjliga lärmiljö samtidigt som de bokar möten, ordnar utredningar, ansvarar för gruppen, umgås med barnen och analyserar barnens lek, skapar egna verktyg och spel för att stödja barnens lärande, ger upp kaffepauser och toalettbesök för att vara tillgänglig. Osv.
All heder.
Håller med! Det är ju inte som att miljön med dess färger, former, material, spel och leksaker (som byts ut efter säsong och teman som utgår från läroplanen) uppstår ur tomma intet, utan det är förskollärarna som planerar hur miljön ska se ut efter de behov som den barngruppen har vid det tillfället och så att de kan skapa möjligheter till lärande på olika sätt utifrån varje barns behov - förutom alla de organiserade aktiviteter de planerar, planering av utemiljön, utflykter, möten, utvecklingssamtal, dokumentation, osv som du också skrev om i ditt inlägg. De gör ett enormt jobb med väldigt knappa resurser och väldigt lite tid att göra det på.