Försiktig häst

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare tratten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 892
T

tratten

Om man har en häst som inte är så modig utan är lite försiktig ute på terrängbanan, tror ni att man kan träna bort det då? Skulle gärna vilja åka ut och tävla någon debutant någon gång, men min lilla fegis är inte så jätte tuff ute i terrängen. Men om man tränar en hel del terräng, tror ni att det finns en chans att övervinna detta då?

Sv: Försiktig häst

jadå, många hästar e lite som frågetecken i början innan de fattat vad det går ut på.

tänk på att du som ryttare måste övertyga hästen om att det inte är farligt utan att den ska hoppa

så ut å träna bara, så löser det sig nog!

Sv: Försiktig häst

Men tror ni att ryttare också kan lära sig att bli modigare? :angel:
Det skulle nog iofs behövas i vårat fall..... :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 958
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 267
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 823
Senast: ildiko
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 548
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna