försent???

sara_18

Trådstartare
är det försent att starta en 5åring? den har vart lite sen i utveckling men e nu ifart men undrar om de e försent?

Sv: försent???

Om du ska BÖRJA träna den nu tycker jag det är för sent, har den tränat kontinuerligt sen den var ett - två så tycker jag inte det är för sent.

är det försent att starta en 5åring? den har vart lite sen i utveckling men e nu ifart men undrar om de e försent?

det är inte för sent om den har tränat innan.
Startade en häst som var sju för första gången pga olyckor satte stopp i uga år.

jag tycker absolut inte det är något problem att han är 5!....
Jag har en valack på 8 som tidigare inte har fungerat då han har varit för het... han startade tre ggr i fjol som 7 åring, och placerade sig i alla tre... innan dess hade han inte startat på två år, och som dåvarande femåring hade han gjort tre starter.

Var det inte Scandal Play som debuterade först som 5-åring?

Eller förväxlar jag honom med någon annan?

Scandalen startade som 3-åring för Robert bergh opererades sen.
Hamnade som 5-åring hos Marklund och då började det....

Just den var det jag tänkte på!

Den har räddat livet på min egen gamla Armbro Goal-valack.

"Men Dream Of Goal var ju också sen..."

:rofl:

:rofl::rofl: Tänk vad underbart att hoppet är det sista som överger oss travtokar;)

det var ju nån 10åring som startade uppåt i landet för första gången i höstas och vann:banana:

Jag har en 5åring som bara gjort 4a starter men som jag håller på med och ska starta.. tycker inte alls det är försent..
Jag har en 7åring vallack som inte hade gjort något på ca 2år när jag köpte honom som jag hoppas kunna starta till hösten nu...
tycker det bara är att kämpa på så länge man har roligt.. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla kloka och erfarna! Jag undrar hur sent i livet astma kan ”växa bort”. Jag är nu 15 år och har haft astma nästan hela livet...
Svar
3
· Visningar
416
Senast: Gnist
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Kamomilla
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 617
Senast: EZMK
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka