Försenat löp, hur vanligt???

Nenneh

Trådstartare
Vår tik på 4 år som har börjat sitt löp sista v i sept sen hon började löpa.
Har inte löpt än hur normalt är det att vara så sen nu???

Sv: Försenat löp, hur vanligt???

Har ni umgåtts mycket med någon tik som löper senare än henne? I sådana fall kan det hända att hon flyttar sitt löp, för att de ska löpa lite mer samtidigt. De kan också ha tysta löp vilket innebär att man inte märker av att de löper.

I annat fall så hade jag nog tagit henne till veterinär, för det kan vara något fel som gör att de inte börjat löpa. Vad det kan vara för fel varierar en hel del, så det bästa är att prata med veterinär så fort som möjligt, framförallt om ni inte ser några tecken än på att hon ska börja löpa snart.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
323
Senast: WildWilma
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
612
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 483
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka